خبرهای خوش سخنگوی دولت برای مردم خوزستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در خوزستان، گفت: آب و فاضلاب، محیط زیست و حمل و نقل ریلی از اولویت های دولت در خوزستان است که اعتبارات ویژه ای برای این بخش ها در نظر گرفته شده است.

محمدباقر نوبخت، امروز در بازدید هوایی از مناطق مختلف خوزستان، اظهار کرد: هدف بنده از سفر به خوزستان تأکید و تصمیم رئیس جمهور است که در جلسه شورای اداری روز پنجشنبه به مردم این استان قول داده بودند. رئیس جمهور با توجه به اولین سفری که به استان خوزستان داشته و مأموریت و مسئولیت دولت یازدهم را اجرای منویات و تصمیمات مقام معظم رهبری برای اجرایی کردن تسطیح و آماده کردن ۵۵۰ هزار هکتار اعلام کرده بود و در سفرهای پیشین، همواره این طرح مورد نظارت و پیگیری قرار گرفت و مسئولیت نظارت بر این کار به ویژه از منظر مالی به سازمان برنامه و بودجه کشور محول شد.نوبخت ضمن بازدید از کانون های گرد و غبار، از مناطق دیگر خوزستان که ظرفیت بالقوه کشاورزی دارند، دیدن کرد و این ظرفیت ها را جهت بالفعل کردن، مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

وی افزود: پورمحمدی معاون توسعه امور تولیدی، مسئولیت نظارت مالی این کار را بر عهده داشته است. طرح مذکور تاکنون پیشرفت خوبی داشته ولی کامل نشده به ویژه اینکه ما مناطقی از استان خوزستان را در مشمول این ۵۵۰ هزار هکتار می دیدیم و می بینیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به اینکه برخی مناطق خوزستان از ظرفیت کشاورزی بالایی برخوردارند اما تحت پوشش طرح ۵۵۰ هزارهکتاری قرار نگرفته اند، تصریح کرد: برخی از مناطق خوزستان می تواند در راستای تکمیل و اثربخشی بیشتر طرح ۵۵۰ هزارهکتاری مورد اقدام قرار بگیرد. البته در بخشی از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری همکاران من در وزارت نیرو نظر داشتند که مشکل تأمین آب جدی است اما خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته، وزیر نیرو رسما در جلسه شورای اداری خوزستان با حضور رئیس جمهور اعلام کرد که برای تأمین آب ۵۵۰ هزار هکتار مشکلی نداریم و این کار امکان پذیر است.

نوبخت با اشاره به ظرفیت کشاورزی در ایذه بیان کرد: برای قسمتی از اراضی شامل طرح که مشکل آب برای آنها مطرح بود، نگرانی برطرف شد. این منطقه استعداد وافری دارد و اصلا نیاز به بازگویی نیست این همه آب زلال و باکیفیت در منطقه وجود دارد که می توان از آن به نحو متقضی برای شرب و حتی کشاورزی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همه با این فرصتی که فراهم شده مسئولیت خود را مضاعف دیده ایم. این مسائل قبلا مورد بررسی قرار گرفته و کارشناسان ما اعداد و ارقام آن را تأیید کردند که امیدوارم این یک هفته ای که برای مناقصه تمدید شده، بتوانیم زمینه اجرایی شدن برای مسئله تأمین مالی در حد یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان که در حد ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار خواهد بود را فراهم کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور  با بیان اینکه هم در لایحه برنامه ششم که در سال ۹۳ تهیه شده و به مجلس رفته و هم در لایحه بودجه سال آینده اولویت آب را جزو مؤکدات دولت قرار دادیم، افزود: آب و فاضلاب، محیط زیست و حمل و نقل ریلی بسیار مورد تأکید است که بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این امور با توجه به اولویت استان خوزستان و به طور کلی شرق اهواز و این استان درنظر گرفته شده است.

نوبخت گفت: قصد و اراده این کار در دولت بود و برای همین، امروز به خوزستان آمده ایم. امروز در حضور استاندار خوزستان و همکاران در شورای برنامه ریزی و توسعه مصوبات خود را خواهیم داشت و با اطمینان از اینکه خواست شما اولویت دولت است در سفر رئیس جمهور برای تأمین یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تعهد از سوی سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت که این رقم را تخصیص داده و به تناسب پیشرفت کار هم پرداخت صورت گرفته و خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: امیدوارم که انشاالله در سفر دیگر که شما را زیارت می کنیم کاملا آثار این تصمیمات را لمس کنید. هنوز یک هفته نگذشته و به عنوان رئیس برنامه و بودجه در این استان حضور پیدا کردم که اعتقاد داریم هر کاری بخواهیم انجام دهیم باید برنامه و بودجه داشته باشیم.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، دقایقی پیش در جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خوزستان، گفت: خوزستان را فراموش نکردیم و در حال خدمتگزاری به مردم غیور استان هستیم.

محمدباقر نوبخت، در ادامه‌ی سفر خود به استان خوزستان که صبح امروز آغاز شد، دقایقی پیش در جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ی این استان گفت: اعتباری معادل ۷۳۶ میلیارد تومان برای توسعه‌ی خوزستان در نظر گرفته‌ایم و این استان، از این نظر رتبه‌ی اول را دارد. ضمن اینکه اعتبارات توازن، هنوز ابلاغ نشده است.

وی با نقل خاطراتی از دوران بسیجی بودنش در خوزستان پرداخت و گفت: همیشه خون شهدا به‌حق بر گردن ما ست و وظیفه داریم که به پاسداشت آن، خدمت گذار بی‌ادعای مردم باشیم. و زمانی که گردوغبار می‌شود، مردم جور دیگری صحبت می‌کنند و می‌گویند که دولت به فکر استان خوزستان نیست. باید بگویم ما نمی‌توانیم نسبت به مردم خوزستان بی‌تفاوت باشیم.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه‌ی کشور ادامه داد: طرح مقام معظم رهبری بدون هیچ تعللی در حال انجام است و در خصوص بحث ریزگردها، دولت اهتمام کامل دارد.

نوبخت افزود: سازمان برنامه‌وبودجه تعهد می‌کند که تمامی اعتبارات باقی‌مانده را جهت پیشرفت استان خوزستان پرداخت کرده و پیگیر همیشگی مشکلات استان باشد.

وی افزود: یک فرمول برای تزاید منابع مالی از یک کنتراسیون باید استفاده کرد که شامل: دولت، بانک‌ها و صندوق است. این کنتراسیون را به‌صورت اهرمی تشکیل خواهیم داد و از اختیارات خودِ صندوق می‌باشد.

نوبخت در پایان بیان داشت: از همین فردا برای اجرای سه طرح جامع، شروع به کار خواهیم کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.