تجمع اهوازی‌ها در اعتراض به خاموشی‌ها و پدیده ریزگردها در چهارمین روز متوالی

به دنبال تکرار بحران قطعی برق و آب در برخی نقاط استان، مردم اهواز برای چهارمین روز متوالی جلوی  استانداری خوزستان تجمع کردند.
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، نهم بهمن ماه به دنبال طوفان گرد و خاک با غلظت ۶۶ برابر حد مجاز، برق، آب و شبکه‌های مخابراتی در شهرستان های اهواز ، کارون باوی قطع شد و پس از آن نیز قطعی برق به تناوب در اهواز و برخی نقاط استان رخ داد.
در ۲۳ بهمن ماه این بار ۱۱ شهرستان خوزستان حدود ۱۴ ساعت با قطع برق، آب و خطوط مخابراتی مواجه شدند که این وضعیت موجب تعطیلی مدارس، دانشگاه ها ادارات و بانک‌های این شهرستان ها شد.
مردم اهواز در اعتراض به قطعی سراسری برق و آب و پدیده ریزگردها و انتقال آب کارون روز یک شنبه با در دست داشتن پلاکاردها و سردادن شعارهایی جلوی درب استانداری خوزستان تجمع کردند.
این تجمعات روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز تداوم یافت.
از حدود ساعت ۱۹ روز گذشته و با وجوداینکه وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفته بود که در خوزستان مشکل قطعی برق وجود ندارد با آغاز بارش ها در اهواز قطعی برق سراسری و در برخی نقاط نیز قطعی و افت فشار آب و قطعی مراکز مخابراتی و اینترنت رخ داد. شهرستان هایی نظیر سوسنگرد، دهدز، کارون و باوی نیز با قطعی برق در خاموشی فرو رفتند.
از ساعت ۱۶ امروز مردم اهواز بار دیگر جلوی درب استانداری خوزستان تجمع کردند.
«کارون با اصالت، تسلیت تسلیت»، «اهواز شهرماست، هوای پاک حق ماست»، «کار ما هیچ سیاسی نیست، فقط هوای پاک میخوایم»، «اهواز بی قراره، کارون آب نداره»،  «نفت و آب اهواز رو بردن، جاش گرد و خاک آوردن» برخی از شعارهای مردم در این تجمع بود.
به گزارش ایسنا، این تجمع در نهایت بدون حضور یافتن مسئولان در میان مردم در ساعت  ۱۹:۳۰ پایان یافت.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.