مدیرکل شیلات: شرایط خاص استان این الزام را ایجاد می کند از انتقال آب خوزستان صرف نظر شود

 عصر جنوب – asrejonoob.ir: نبی الله خون میرزایی، مدیرکل شیلات خوزستان گفت: با توجه به شرایط ژئوپلتیکی خوزستان و فضای اجتماعی و سیاسی خاورمیانه؛ حفظ خوزستان از پیامدهای امنیتی، این الزام را ایجاد می کند که جز برای انتقال آب جهت مصارف شرب، از انتقال آب برای تولید یا هر گونه مصارف دیگر صرف نظر شود.
وی اظهار داشت: پدیده گرد و غبار به ویژه در یک ماه اخیر مجموعه مدیریت استان خوزستان و عملکرد دولت را در افکار عمومی زیر سوال برده است. اگر این پدیده به خوبی مهار نشود، در آینده مسائل بسیار جدی برای نظام ایجاد خواهد کرد. بنابراین باید کاهش آورد رودخانه ها و موضوعات مختلف درگیر در این پدیده را مدنظر قرار داد.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی و قائم مقام وزیر نیرو که در این جلسه حضور داشتند، تصریح کرد: اگر به منظور تولید به استان های دیگر آب منتقل می شود، باید توجه داشت که خوزستان برای حفظ شرایط زیستی نیازمند آب است.

خون میرزایی اذعان داشت: با توجه به شرایط ژئوپلتیکی خوزستان و فضای اجتماعی و سیاسی خاورمیانه؛ حفظ خوزستان از پیامدهای امنیتی، این الزام را ایجاد می کند که جز برای انتقال آب جهت مصارف شرب، از انتقال آب برای تولید یا هر گونه مصارف دیگر صرف نظر شود.

مدیرکل شیلات خوزستان خاطرنشان کرد: در این صورت می توانیم خوزستان را در یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت، به عنوان استانی با شرایط زیستی حفظ کنیم. البته با در نظر گرفتن آمایش کشوری می توانیم آن دسته از تولیداتی را که برای آن آب انتقال می دهیم را در خوزستان یا در نقاط دیگر تولید کنیم. بنابراین هیچ استانی مهمتر از خوزستان برای کشور نیست.

وی اظهار داشت: در مباحث انتقال آب باید نقش توسعه فعالیت های آبزی پروری علاوه بر نقشی که در تولید، اشتغال و امنیت غذایی دارد، نقش آن در مرطوب کردن خاک و هوا هم مدنظر قرار گیرد. پساب یا آب خروجی فعالیت های آبزی پروری حداقل سودی که دارد، غنی سازی آب برای مصارف باغبانی، زراعت و کنترل کانون های گرد و غبار است.

نبی الله خون میرزایی گفت: تجارب موفق سال های اخیر در پرورش آبزیان با آب شور یا آب دریا نشان می دهد که حتی اگر منبع آب منطقه آب شور یا آب دریا باشد، قبل از انتقال این آب به کانون های گرد و غبار می توان از این آب برای پرورش آبزی استفاده کرد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.