شریعتی: اعتراض حق مردم است و و مطالبه گری آنها را قدر بدانیم/ ۶ روز است نخوابیده ام/ دولت فعلی هنوز هم دارد هزینه های دولت گذشته را پرداخت می کند

 عصر جنوب – asrejonoob.ir: خوزستان وارث سال ها توسعه نیافتگی در طی دولت های گذشته اکنون با چالشی روبرو شده است که در طول تاریخ بی سابقه است. چالشی که برخی رسانه ها و جریان ها از آن بهره برداری سیاسی کردند و دولت یازدهم را مقصر گرد و غبار جلوه دادند. این در حالی است که گزاره واقعی تنها یک جمله است”دولت یازدهم تنها میراث دار ناکارآمدی دولت های گذشته است”. نکته ای که استاندار جوان خوزستان با شرم و حیا از آن رد شد و به خبرنگار دیده بان ایران گفت: نمی خواهم راجع به این موضوع حرفی زده باشم، دولت های گذشته رفته اند و اکنون ما مسئولیم به هر حال”

مشروح گفت و گوی با غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در ذیل آمده است:

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در پاسخ به این سوال که استانداری و مجموعه مدیریتی استان تا کنون چه اقداماتی را برای کنترل آثار گرد و غبار در این استان انجام داده اند گفت:

تا امروز همکاران ما با کمک دستگاه های مربوطه موفق شده اند برق  و آب کل شهرستان های استان خوزستان را تامین کنند و ما اکنون هیچ گونه قطعی برق و آب در هیچ نقطه استان نداریم. از سوی دیگر با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی شروع مجدد گرد و غبار طی چند روز آینده؛ ما این آمادگی را کسب کرده ایم که حتی المکان برق و آب قطع نشود.

استاندار  خوزستان یادآور شد: ما دو ژنراتور برق اضطراری در دو تصفیه خانه شهر اهواز تدارک دیده ایم این دو ژنراتور مانع از قطع برق در دو تصفیه خانه اصلی مرکز استان خواهد شد. می توانم وعده دهم که ان شاء الله در شهر اهواز دیگر قطعی آب نخواهیم داشت.

شریعتی درباره اقدامات مسئولان استان برای کنترل خاموشی ها در مرکز استان خوزستان و شهرستان ها گفت:

۳۳ مَقَرّه ترانس های برق به طور کامل شست و شو داده شده است و ما آماده مواجه با گرد و غبار هستیم. ۵۰۰ نفر از  تیم های عملیاتی از سراسر استان ها به خوزستان وارد شده است و استانداری خوزستان در همکاری با وزارت خانه های مسئول شرایط را برای فعالیت تیم های عملیاتی فراهم کرده است. بعد از گرد و خاک اخیر اکثر تاسیسات برق شست و شو داده شده اما با توجه به حجم بالای تاسیسات از جمله ۳۵ هزار کیلومتر خطوط توزیع برق و ۳۴ هزار ترانس برق امکان شستشوی کامل این تاسیسات پیش از این وجود نداشت که با توجه به فعال شدن تیم های عملیاتی امیدواریم بتوانیم شرایط را مساعد کنیم.

شریعتی در پاسخ به این سوال که برخی رسانه ها مدعی هستند استانداری خوزستان در بهبود شرایط بعد از گرد و غبار فعال نبوده است گفت:

من به عنوان استاندار خوزستان در ۴ یا ۵ روز گذشته؛ ۵ یا ۶ ساعت خوابیده ام عمده استراحت بنده نیز در درون ماشین بوده است. از سوی دیگر همکاران زحمتکش من هم در طی روزهای گذشته تلاش بسیاری کردند که مشکلات را مرتفع کنند اما واقعیت این است که خوزستان میراث دار کمبود امکانات از گذشته بوده است و این مسائل به امروز باز نمی گردد.

استاندار خوزستان یادآور شد: دولت یازدهم تمام تلاش خود را برای کاهش آلام مردم انجام داد ما از هیچ تلاشی فروگذار نبودیم. لازم است همگان بدانند درآمدهای این دولت نسبت به دولت گذشته کاهش پیدا کرده است. دولت فعلی هنوز هم دارد هزینه های دولت گذشته را پرداخت می کند. من نمی خواهم دولت های قبل را به چیزی متهم کنم و آنها را مقصرر بدانم اما شرایطی گذشته با امروز متفاوت است ما در گذشته با درآمدهای هزار میلیارد دلاری کشور روبرو بودیم که اکنون  در توسعه استان خودش را نشان نداده است. درآمدها و هزینه های این دولت با گذشته قابل قیاس نیست.

شریعتی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا قطع برق و آب از کم کاری استانداری بوده است گفت : این دولت در حد بضاعت خود کار کرده است. اگرچه ما در استانداری، مسئول اتفاقات رخ داده در حوزه برق و آب نیستیم و این حوزه وزارت نیرو است اما در چارچوب وظایف  استانداری با تمام دستگاه ها همکاری داشته ایم. اکنون تمام وزارت خانه ها شهادت می دهند که ما تمام قد در کنار وزارتخانه ها بوده ایم و اکنون تمام توان خود را گذاشته ایم تا مشکلات استان را حل کنیم.

شریعتی درباره اعتراض های چند روز گذشته مردم خوزستان گفت:  به هر حال اعتراض حق مردم است ما باید مطالبه گری مردم را قدر بدانیم و به رسمیت بشناسیم. اما مردم شریف خوزستان به تنگناهای دولت توجه کنند و آن را در نظر بگیرند این دولت توان مالی دولت گذشته را ندارد و از گذشته توسعه استان با مشکل روبرو بوده است ولی این موضوع بدان معنا نیست که ما در کنار مردم نباشیم و به دغدغه های آنها بی توجه باشیم.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • باسلام خدمت مدیریت محترم خبر گزاری عصر جنوب باید به استحضار برسانم که کارگران گروه ملی در پی عددریافت معوقات ۴ ماهه حقوق وسنوات گذشته ،وهمچنین عیدی دست به اعتصاب زده اند وخود گارگرها درب های گروه ملی را بسته اند وحاضر به ورود به کارخانه وتولید بی جیره ومواجب نیستن لطفاً اخبار را صحیح درج بفرمایید با تشکر جمعی از پرسنل گروه ملی