درخواست جمعی ازنمایندگان مجلس برای برگزاری نشست اضطراری هیات دولت درباره خوزستان

مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی و ۵۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای خواستار نشست اضطراری هیات دولت برای بررسی وضعیت استان خوزستان شدند.

بیانیه مجمع نمایندگان استان خوزستان و بیش از ۵۰ نفر از نمایندگان خطاب به رئیس جمهور در رابطه با معضل گرد و غبار جنوب کشور و استان خوزستان صبح امروز در صحن مجلس شورای اسلامی قرائت شد که متن بیانیه به شرح ذیل است:
بیش از یک دهه است که ریزگردها زندگی مردم را در ۲۳ استان کشور به ویژه استان خوزستان مختل و طی روزهای اخیر شاهد بودیم که کلیه خدمات از جمله آب، برق، گاز و تلفن برای ساعت های طولانی، همه مردم استان خوزستان را به ستوه آورده بود.
پدیده ریزگرد در حقیقت پیامد سیاست های غیرکارشناسی انتقال آب از سرشاخه ها و ساخت سدهای فراوان روی رودخانه های استان خوزستان و چهارمحال بختیاری است. حوادث و اتفاقات روز گذشته استان خوزستان، کلیه پروازها و تولید نفت را به مقدار زیادی تحت تاثیر خود قرار داده است.
ثروت ملی و امنیت کشور از طریق نابسامانی های پیش آمده استان خوزستان به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است لذا نمایندگان استان خوزستان خواستار جلسه فوری و اضطراری هیات دولت هستند تا بعد از حدود ۱۳ سال، اقدام اساسی در این خصوص صورت گیرد و تنها به عذرخواهی و تصویب اعتبارات صوری اکتفا نکرده و مردم استان خوزستان را به شکل ویژه ای دریابند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.