چه خبر از خط آهن اهواز – ایذه – اصفهان؟

 عصر جنوب – asrejonoob.ir: مطالعات اجرای طرح احداث خط آهن ‘اهواز – ایذه – اصفهان’ به کره جنوبی سپرده شده است و بر اساس برنامه، مطالعات طرح تا پایان امسال به اتمام می رسد

مدیر کل راه آهن جنوب گفت: مطالعات اجرای طرح احداث خط آهن ‘اهواز – ایذه – اصفهان’ به کره جنوبی سپرده شده است و بر اساس برنامه، مطالعات طرح تا پایان امسال به اتمام می رسد.

عبدالکریم درویش زاده یکشنبه در خرمشهر گفت: مطالعات اولیه خط اهواز – اصفهان به طول ۵۳۵ کیلومتر و اعتبار پنج میلیارد یورو به کره جنوبی سپرده شده و تا پایان سال جاری مطالعات اولیه آن به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه درصورت توافق دو طرف، عملیات اجرایی این طرح نیز پس از پایان مطالعات آغاز می شود، افزود: توافق نامه، بین کره جنوبی و جمهوری اسلامی ایران منعقد شده و فعلا در مرحله مطالعات است و پس از توافق، مذاکرات اجرا آغاز می شود.

مدیر کل راه آهن جنوب در ادامه سخنانش، اجرای خط آهن ‘شلمچه به بصره ‘را یادآور شد و گفت: با وجود انعقاد توافقنامه با کشور عراق مبنی بر اتصال شلمچه به بصره بات خط آهن، عراق به تعهدات خود عمل نکرده و این پروژه همچنان مسکوت مانده است.

درویش زاده همچنین با بیان اقدامات دولت تدبیر و امید طی سه سال گذشته برای توسعه شبکه ریلی در کشور، افتتاح دو خطه راه آهن اهواز – بندر امام را یادآور شد و گفت:این خط آهن، حدفاصل میان دشت به بندر امام خمینی (ره) با سرعت ۱۶۰ کیلومتر افتتاح شد.

درویش زاده افزود:مرکز کنترل ترافیک محور جنوب با اعتبار سه هزار میلیارد ریال با حضور رئیس جمهوری بهره برداری شد و که ۶۷ ایستگاه از تهران تا بندر امام و خرمشهر را پوشش می دهد.

مدیر کل راه آهن جنوب همچنین اجرا و تکمیل طرح مقاوم سازی پل های راه آهن از اهواز به خرمشهر را یادآور شد و گفت:ساخت چهار پل روگذر در این مسیر با اعتبار۲۴۰ میلیارد ریال مصوب شد که از این مجموع، ۱۲۰ میلیارد ریال برای ساخت پل روگذر شلمچه هزینه شده است.

درویش زاده، افزود: خط دوم اهواز به اندیمشک به طول ۱۴۰ کیلومتر با دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار و کمربندی نظامیه به میان دشت به طول ۶۷ کیلومتر و اعتبار۶۵۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.

وی کلنگ زنی ساخت پل تقاطع غیر همسطح بندر امام خمینی(ره) در دهه فجر را از پروژه های راه آهن خواند و گفت:اجرای پل روگذر با مشارکت وزارت راه و شهرسازی در دهه فجر کلنگ زنی می شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.