رئیس مجمع نمایندگان: خوزستانی ها در حال مهاجرت هستند/ استان رو به نابودی می رود

 عصر جنوب – asrejonoob.ir: مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در همایش روز جهانی تالاب ها، گفت: برخی خواستار فروکش کردن خشم از جانب خوزستانی ها هستند و در مراودات خود تندی نکنیم. اما این حقیقت مرگ تدریجی خوزستانی ها را چگونه فروکش کنیم.

مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در همایش روز جهانی تالاب ها، گفت: برخی خواستار فروکش کردن خشم از جانب خوزستانی ها هستند و در مراودات خود تندی نکنیم. اما این حقیقت مرگ تدریجی خوزستانی ها را چگونه فروکش کنیم.
مسئله  ریزگردها، پساب و فاضلاب در حال نابود کردن استان خوزستان هستند دیگر چه بلایی باید بر سر استان بیاید چگونه می توانیم این درد را بیان نکنیم
وی از نرخ مهاجرت بالای ۹۵درصد در استان خبر داد و عنوان کرد: استان خوزستان در غم و مشکل همه شریک است، از اتفاقی که برای آتش نشان ها افتاد گرفته تا سایر مباحث که خوزستانی ها را هم متاثر  کرد و همگام با همه سوگوار کرد، پس ما همه یکی هستیم اما دردهای خوزستان زیاد است.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: صحبت هایی از آبگیری تالاب شادگان به گوش می رسد در حالی که نهر المالح هیچ ارتباطی با کارون ندارد، نهر بحره دیگر منبع آبگیری تالاب خشک شده است، مارد و سلمانه هم که بسته شده اند، پس بگویید تالاب شادگان از کجا آبگیری می شود؟
ناصری نژاد خشک شدن تالابها را یک حقیقت انکار ناپذیر دانست و افزود: وقتی سد گتوند را ساختید طبیعت را بر هم زدید و حالا می بینید که به نمک برخورد کرده‌اید، چه کسی پاسخگوی این معضل است.
وی انتقال آب را یک خطر جدی برای استان خواند و تاکید کرد: جلوی انتقال آب را بگیرید  چرا که برای یزد و اصفهان و فلات مرکزی هم خوب نیست، در آینده گردوغبار کل کشور را در بر می گیرد. یکی از عوامل خشک شدن تالاب ها کمبو باران است که باعث کشیدن نفس های آخر تالاب ها شده، این وضع استان ما است.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.