نماینده سازمان ملل در ایران: منشا ۳۰ درصد از گرد و خاک خوزستان داخلی است

 عصر جنوب – asrejonoob.ir: نماینده سازمان ملل در ایران گفت: منشا ۳۰ درصد از گرد و خاک های این استان، داخلی است و مابقی آن از کشورهای همسایه می آید.

گری لوئیس شامگاه امروز در جلسه کارگروه ستاد استانی مقابله با ریزگردها با حضور معصومه ابتکار در اهواز اظهار کرد: تاکنون چهار بار به خوزستان و اهواز سفر کردم و واقعا تعداد زیادی از افراد به من مراجعه و راجع به مشکلات تنفسی خود گلایه و شکایت داشتند.

وی افزود: همه می دانیم که این درد، وجود دارد و می شود در چهره تمامی مردم مشاهده کرد ولی به هر حال این موضوع از طرف دولت ایران و جوامع بین المللی مورد پیگیری و به رسمیت شناخته شده است.

لوئیس خبر داد: در طول ۱۸ ماه گذشته با توجه به تلاش های انجام شده توسط دولت، شاهد تصویب سه قطعنامه در مجامع بین المللی در زمینه گرد و غبار بودیم. در سطح منطقه ای باید این مشکل گرد و خاک ها را برطرف کرد و فقط با اقدامات یک کشور امکان حل آن وجود ندارد.

نماینده سازمان ملل در ایران عنوان کرد: منشا ۳۰ درصد از گرد و خاک های این استان، داخلی است و مابقی آن از کشورهای همسایه می آید ولی آن چیزی که خیلی از من می پرسند این است که شاید ایران در زمینه منابع خارجی قادر به انجام کاری نباشد ولی چرا برای حل منابع داخلی کاری نمی کند؟

لوئیس بیان کرد: در زمینه حل مشکل گرد و خاک های خوزستان، احساس عمومی من این است که مسئله اینجا پول نیست و موضوع مدیریت، هماهنگی و همکاری بین بخشی را باید بیشتر مورد توجه قرار داد.

وی خطاب به مسئولان ملی و خوزستانی گفت: به عنوان سازمان ملل در کنار شما هستیم و می توانید به صورت جدی روی ما از منظر فنی و مدیریتی حساب کنید.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.