انتقادات استاندار نسبت به سدگتوند و مشکلات زیست محیطی

 عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان با بیان اینکه ما مخالف طرح های انتقال آب هستیم، گفت: حفظ اکوسیستم تالاب ها و محیط زیست دغدغه اصلی ما است؛ سد گتوند نمونه ای از طرح هایی است که بدون توجه به ارزیابی های زیست محیطی اجرا شده است.

غلامرضا شریعتی در همایش روز جهانی تالاب ها که امروز (۱۴ بهمن ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم که میزبانی خوزستان در همایش روز جهانی تالاب های امسال موجب شود با کمک و همکاری قدم های بیشتری به سمت احیای تالاب های هورالعظیم و شادگان برداشته شود.

وی افزود: روند احیای تالاب ها در چند سال اخیر امیدوار کننده بوده است اما باید همکاری های جدی تر، علمی تر و با همدلی و تدبیر بیشتری در این زمینه داشته باشیم؛ احیای تالاب ها نیازمند عزم منطقه ای و بین المللی است.

وی با بیان اینکه فجایع زیست محیطی ملیت و قومیت نمی شناسند، تصریح کرد: زمانی فجایع زیست محیطی فارغ از ملیت و قومیت و جنسیت همه افراد را با خود فرو خواهد برد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: اخیرا قطعنامه مقابله با ریزگردها در مجمع عمومی سازمان ملل ثبت شده است که قدم مهمی برای شروع برنامه های مشترک برای مقابله با این پدیده است. در این قطعنامه تاکید شده که سازمان ملل اولین نشست عالی مرتبه خود را در سال ۲۰۱۷ به موضوع مشکل ریزگردهای ایران و راهکارهای مقابله با این پدیده برای هماهنگی های بین المللی اختصاص دهد.

شریعتی افزود: امیدواریم برای حل معضل ریزگردهای ایران بسیج جهانی صورت بگیرد زیرا این پدیده آینده محیط زیست را در معرض خطر قرار داده و تنها بحث ایران در این زمینه مطرح نیست.

وی با بیان اینکه ما مخالف طرح های انتقال آب هستیم، گفت: حفظ اکوسیستم تالاب ها و محیط زیست دغدغه اصلی ما است؛ سد گتوند نمونه ای از طرح هایی است که بدون توجه به ارزیابی های زیست محیطی اجرا شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در دهه هفتاد توسعه پایدار مورد توجه قرار گرفت، گفت: متاسفانه در دهه هشتاد توسعه پایدار آن چنان موردتوجه قرار نگرفت اما دولت یازدهم توسعه پایدار و محیط زیست را یکی از دستورکارهای خود قرار داد و انتظار داریم مشکل ریزگردها به طور ویژه در کشور مورد توجه قرار بگیرد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.