بازهم خاک و باران در راه خوزستان

 عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل هواشناسی خوزستان از کاهش دمای استان در روزهای آینده و پیش‌بینی وقوع گرد و غبار در جمعه هفته جاری در استان خبر داد.

کوروش بهادری اظهار کرد: مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از روز سه‌شنبه هفته جاری با ورود یک سامانه بارشی ضعیف به استان بارش‌های پراکنده‌ای در مناطق شمالی و ارتفاعات استان خواهیم داشت و این بارش‌ها تا روز چهارشنبه ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: احتمال وقوع پدیده ریزگردها در روز جمعه هفته جاری پیش‌بینی می‌شود که البته شدت این پدیده در روز جمعه آینده به میزانی که روز جمعه هفته گذشته مشاهده کردیم، نخواهد بود. پدیده ریزگردها در روز جمعه ممکن است دید افقی را به حداقل ۱۲۰۰ تا ۱۰۰۰ متر کاهش دهد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: گرد و غبار جمعه هفته جاری، نوار مرزی و ساحلی و مناطق جنوبی خوزستان و به ویژه اهواز را تحت تاثیر قرار خواهد داد و منشا این پدیده، کانون‌های داخلی و خارجی ریزگردها است.

بهادری با اشاره به سرد شدن هوای استان در روزهای آینده عنوان کرد: همچنین با ریزش هوای سرد، روند کاهش ۴ تا ۵ درجه‌ای دما را از فردا تا اواخر هفته در سطح استان خوزستان خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته امیدیه با ۲۱ درجه و دهدز با ۲ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان گزارش شدند. همچنین تغییرات دمای هوای امروز اهوازنیز بین ۵ تا ۱۹ درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.