تمرکز پتروشیمی فن‌آوران بر استراتژی‌های خودکفایی در صنعت نفت

مدیرعامل پتروشیمی فن‌آوران گفت: پتروشیمی فن‌آوران تمرکز خود را بر استراتژی‌های خودکفایی و جلوگیری خروج ارز از کشور قرار داده است.

بهمن بهزادی عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت پتروشیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه پتروشیمی فن‌آوران تمرکز خود را بر استراتژی‌های خودکفایی و جلوگیری خروج ارز از کشور قرار داده است.

وی افزود: خوشبختانه تا به حال اقدامات خوبی در زمینه خودکفایی در پتروشیمی فن‌آوران انجام شده، به گونه‌ای که به طور قطع بالای ۹۰ درصد از قطعات مکانیکال این شرکت ساخت داخل است.

مدیر‌عامل پتروشیمی فن‌آوران در ادامه با بیان اینکه توانایی شرکت‌های داخلی تولیدکننده قطعات مورد نیاز پتروشیمی به طور دقیق بررسی می‌شود، عنوان کرد: تا به حال استفاده از قطعات ساخت داخل موفقیت‌آمیز بوده و به عنوان نمونه در هفته گذشته یک قطعه کنترل‌ولو ساخت داخل در واحد اسید برای نخستین بار در ایران نصب شد.

بهزادی ادامه داد: در گذشته نه‌چندان دور تمام روغن‌های مصرفی در صنایع وارداتی بوده اما در حال حاضر غیر از چند مورد خاص، تمام روغن‌های مورد مصرف موجود، ساخت ایران هستند.

وی اضافه کرد: با ادامه این روند سالانه چندین میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی خواهیم داشت.

مدیر‌عامل پتروشیمی فن‌آوران در ادامه با بیان اینکه انتخاب شرکت‌های تولیدکننده قطعات مورد نیاز صنعت کاملا هوشمندانه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که توان و دانش شرکت‌های تولیدی با الویت‌بخشی به شرکت‌های بومی به طور دقیق انجام شود.

بهزادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از برگزاری نمایشگاه خودکفایی و توانمندی‌های داخلی در بهمن‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: دست‌آوردهای این نمایشگاه خودکفایی در کشور و جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت‌بخشی این شرکت به مسؤولیت‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: استراتژی ما در این زمینه جذب افراد برای اشتغال در این مجتمع نیست بلکه توانمندسازی جوانان این منطقه برای فراهم کردن فضای کارآفرینی است.

بهزادی اضافه کرد: از دیگر استراتژی‌های در دستور کار پتروشیمی فن‌آوران اهمیت‌بخشی به کرامت انسانی و توانمندسازی مدیران با ایجاد فضای ارتقای علمی است که بتوان در کنار آن نیز به بحث جانشین‌پروری و پرورش دو مدیر توانمند در کنار مدیر مجرب در مجتمع بپردازیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی طرح‌های کوتاه‌مدت از جمله تولید متیل استات با هدف تحقق موضوع اشتغال‌زایی با تمرکز بر ارزش‌آفرینی و نرخ بازگشت سرمایه جذاب از برنامه‌های پیش‌روی پتروشیمی فن‌آوران است که ان‌شاءالله بعد از تضمین بازار راه‌اندازی خواهد شد./فارس

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.