هواشناسی هشدار داد؛ احتمال طغیان رودخانه های خوزستان

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان از وقوع بارش‌های پراکنده و رگباری در خوزستان و به ویژه نواحی شمالی و شرق در هفته جاری خبر داد.

کوروش بهادری اظهار کرد: مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد با ورود یک سامانه بارشی از امروز به استان خوزستان، هفته پر بارشی در پیش خواهیم داشت و بر این اساس، در بیشتر نقاط خوزستان در هفته جاری بارش‌های رگباری و پراکنده انتظار می‌رود.

وی افزود:‌ بنا بر این پیش‌بینی اهواز نیز فردا میزبان گرد و خاک و باران خواهد بود.

بهادری ادامه داد: حداکثر بارش‌ها در هفته جاری در نواحی شمالی و شرق استان خواهد بود و مجموع بارش‌ها در ۳ تا ۴ روز آینده در نواحی شمالی می‌تواند بیش از ۱۰۰ میلی‌متر باشد. در اهواز نیز مجموع بارش‌ها در هفته جاری ۱۰ تا ۱۵ میلی‌متر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد:‌ با توجه به تمرکز بارش‌ها در نواحی شمالی استان خوزستان در هفته جاری، احتمال طغیان رودخانه‌ها در حوضه‌های آبریز دز و کارون و به تبع آن آبگرفتگی معابر دور از انتظار نخواهد بود.

وی عنوان کرد:‌ فردا (یکشنبه) نیز به علت وزش بادهای نسبتا شدید در کشور عراق و فعال شدن کانون‌های گرد و خاک در غرب که از سوی نوار مرزی، استان خوزستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ بارندگی‌ها در شهرهای اهواز و بستان همراه با گرد و غبار خواهد بود.

بهادری افزود: احتمال دارد در هفته جاری در ارتفاعات خوزستان همراه با بارش باران، شاهد بارش برف نیز باشیم و بنابراین به افرادی که قصد مسافرت به نواحی کوهستانی خوزستان را دارند توصیه موکد می‌شود که از زنجیر چرخ استفاده کنند. همچنین خلیج فارس در روزهای آینده مواج خواهد بود و دریاروی در خلیج فارس باید به صورت مدیریت شده و با هماهنگی با اداره دریانوردی انجام شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به صدور اخطاریه به فرمانداری‌ها، ادارات، دستگاه‌های اجرایی جهت آمادگی در خصوص مقابله با حوادث احتمالی در هفته جاری گفت: توصیه می‌شود عشایر به ویژه در نواحی شمالی و شرقی خوزستان در روزهای آینده از اطراق یا نزدیک شدن به حریم رودخانه‌ها پرهیز کنند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.