هیچ قفس پرورش ماهی در خوزستان به آب انداخته نشده

عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات کشور گفت: در استان خوزستان بنا به دلایلی هیچ قفس پرورش ماهی در آب انداخته نشده است این در حالی است که هر قفس می‌تواند بیش از ۶۵ تن ظرفیت تولید به دنبال داشته باشد.

حسین‌علی عبدالحی روز چهارشنبه در جلسه ستاد شیلات که در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد اظهار کرد: در کشور تا کنون ۳۶۱ قفس پرورش ماهی توسط بخش خصوصی چه در آب‌های داخلی و چه در آب دریا در آب انداختیم.

وی تصریح کرد: در استان خوزستان بنا به دلایلی هیچ قفس پرورش ماهی در آب انداخته نشده است این در حالی است که هر قفس می‌تواند بیش از۶۵ تن ظرفیت تولید به دنبال داشته باشد.

معاون آبزی‌پروی سازمان شیلات ایران با اشاره به پرورش ماهی آزادگان گفت: اجرای پروژه ماهی آزادگان پس از چند سال تلاش و جذب اعتبارات دولتی و استانی عملیاتی شد.

عبدالحی با اشاره به یکی از پروژه‌های پرورش ماهی در قفس در کشور توضیح داد: یکی از پروژه‌های پرورش ماهی با تلاش مستمر پس از ۶ ماه اجرایی شد که اکنون ۳ هزار تن ماهی در ۱۵ هزار هکتار تولید می‌کند.

وی خطاب به نماینده سازمان آب و برق استان خوزستان به دلیل ایجاد تاخیر در اجرای پروژه پرورش ماهی سد مارون درخواست کرد: در این رابطه عنایت ویژه به این اجرای پروژه داشته باشند چرا که مزایای اقتصادی اجرای پروژه‌های پرورش ماهی مستقیم به استان بر می‌گردد.

عبدالحی توضیح داد: در رابطه با پرورش ماهی در قفس ما یک‌سری صحبت‌های علمی داریم که این صحبت‌ها نظر سازمان شیلات نیست بلکه نظر سازمان جهانی فائو است.

وی ادامه داد: زمانی‌که ماهی در بد‌ترین شرایط به صورت بد تغذیه می‌شود به طور حتم این جریان بار بیولوژیک را بالا خواهد برد.

عبدالحی از مشاور سازمان شیلات درخواست کرد: بررسی کند در چه مناطقی امکان دسترسی به عمق مناسب و در فاصله‌های کم برای پرورش ماه و جود دارد.

وی تاکید کرد: در بخش پرورش ماهی در قفس متقاضیان بیشتری نسبت به سایر استان‌ها داریم به همین دلیل انگیز در ما ایجاد شده است که پروژه پرورش ماهی در قفس پشت سد مارون اجرایی شود.

عبدالحی با اشاره به تصویب تولید ۲۰۰ هزار تن پرورش ماهی در قفس در برنامه ششم توسعه متذکر شد: برای میزان ۲۶۵ هزار تن پروش ماهی در قفس موافقت‌نامه اصولی در عرض ۶ماه نیز صادر شد.

وی با بیان اینکه هر موافقت اصولی نشان دهنده وجود تقاضا است یادآور شد: ۵۶ هزار تن پروانه تاسیس در رابطه با پرورش ماهی در قفس صادر شد.

عبدالحی با بیان اینکه سازمان محیط‌زیست در کشور‌های توسعه یافته که استاندار‌های زیست محیطی را رعایت می‌کنند خود متولی پرورش ماهی است ابراز امیدواری کرد: با حفظ ذخایر و منابع و رعایت استانداری زیست محیطی بتوانیم به بهره‌برداری بالایی در حوزه پرورش ماهی برسیم.

استاندار خوزستان هفته گذشته طی نامه خطاب به سازمان برق درخواست کرده بود تفاهم‌نامه پروژه پروش ماهی در قفس با ظرفیت ۴۰۰ تن پشت سد مارون را اجرایی کند اما سازمان برق ادعا کرد نامه به دست آنها نرسیده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.