استاندار چهارمحال بختیاری پیگیر اجرای طرح انتقال آب + سند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: هر چند استاندار چهارمحال و بختیاری بارها در مصاحبه های متعدد بر ضرورت جلوگیری از انتقال آب تاکید کرده اما اخیرا سندی منتشر شده که نشان می دهد سلیمانی استاندار این استان ، در نامه ای مشترک با استانداران اصفهان ، یزد و کرمان ، خواستار شروع عملیات طرح بهشت آباد و انتقال آب از سرشاخه های کارون به فلات مرکزی شده است.

این اقدام استاندار چهارمحال و بختیاری در حالی صورت می گیرد که مسئولین و فعالین محیط زیست این استان و همچنین استان خوزستان ، این طرح را فاقد مجوزهای زیست محیطی دانسته و تبعات اجرای آن را جبران ناپذیر می دانند.
سند منتشر شده از نامه مشترک استاندار چهارمحال و بختیاری ، نشان می دهد که این استاندار نه تنها به خواسته های شهروندان خود و نظرات کارشناسان محیط زیست بی تفاوت است بلکه چشم بر منافع استان و نابودی محیط زیست و زمین های کشاورزان چهارمحال و بختیاری نیز بسته و منافع استان اصفهان ، کرمان و یزد در اولویت کاری او قرار گرفته است!
طرح بهشت آباد فاقد مجوز سازمان حفاظت محیط زیست کشور است. اخیرا نیز معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت از محیط زیست گفته است که طرح‌ های بهشت‌آباد و زرگان هیچ تاییدیه‌ ای از سوی ما ندارند.
مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز ضمن بررسی طرح انتقال آب از بهشت آباد استان چهار محل و بختیاری به فلات مرکزی (زاینده رود) تاکید کرده است که در این طرح مسایل زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی مغفول مانده است. در این پژوهش آمده است که بررسی سابقه طرح حاکی از آن است که صدور مجوز تخصیص برای طرح انتقال آب بهشت آباد بدون در نظر گرفتن عواقب دقیق آن روی پایین دست حوضه مبدا صورت گرفته است. بنابراین می توان گفت که در تصمیم گیری های کلان، باید این مسئله توسط مسئولین امر مد نظر قرار گیرد.
همراهی استانداری که منافع استان و مردمش بر عدم انتقال آب و اجرا نشدن طرح بهشت آباد است ، با سیاست ها و برنامه های استانداران اصفهان ، کرمان و یزد در طرح انتقال آب ، جای تعجب دارد و لازم است ، مسئولین و فعالین محیط زیست دو استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری هم صدا نسبت به چنین اقدامی واکنش نشان دهند. ۴۳۵۴۴_۱۳۲
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.