دمای ۱۰ شهر خوزستان زیر صفر شد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: دمای خاک ۱۰ شهر خوزستان یکشنبه شب زیر صفر درجه را تجربه کردند

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: دمای خاک ۱۰ شهر خوزستان یکشنبه شب زیر صفر درجه را تجربه کردند.

کوروش بهادری دوشنبه با بیان اینکه دمای خاکی هوا در ساعات ابتدایی صبح امروز در چند نقطه خوزستان به دمای یخ زدگی رسید اظهارکرد: در این مدت دهدز سه درجه زیر صفر، ایذه ۲ درجه زیر صفر، دزفول، آبادان، بهبهان، لالی، شوش، هندیجان،آغاجاری یک درجه زیر صفر و اهواز صفر درجه بود.

برای گرفتن دمای خاک، دماسنج در فاصله پنج سانتیمتری زمین قرار می گیرد تا میزان دمای خاک اندازه گیری شود در حالی که برای گرفتن دمای هوا، دماسنج در فاصله یک ونیم متری زمین قرار داده می شود.

وی در ادامه افزود: پیش بینی می شود با ورود سامانه بارشی به خوزستان از روز چهارشنبه تا اواخر ساعات بعدازظهر پنجشنبه بارندگی در شمال و شرق این استان از ۱۰ میلیمتر تا ۲۰ میلیمتر رخ دهد که در جنوب این استان سهم کمتری از بارش بارندگی را شاهد خواهیم بود.

بهادری گفت: همچنین در برخی مناطق جنوبی خوزستان از روز چهارشنبه وزش باد قابل توجه پیش بینی می شود که وقوع گرد و غبار دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ایذه با دمای صفر درجه سانتیگراد و آبادان با ۲۹ درجه سانتیگراد سردترین و گرمترین نقطه خوزستان اعلام شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نوسان دمای هوای شهر اهواز ۱۷ درجه سانتیگراد تا سه درجه سانتیگراد بود،این در حالی است که در روز گذشته نوسان هوا در اهواز بین ۱۶ تا چهار درجه سانتیگراد است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.