استاندار: بودجه خوزستان در سال ۹۶ جای گلایه دارد/ پرداخت ۵۰ درصد هزینه پیش دبستانی توسط دولت

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: برای اینکه پیش دبستانی را در همه مناطق اجباری کنیم دولت متعهد شد ۵۰ درصد هزینه‌های آموزش پیش دبستانی را برای دانش آموزانی که تمکن مالی ندارند پرداخت کنند.

غلام رضا شریعتی ظهر امروز، در جلسه آموزش و پرورش و جوانان با بیان اینکه دو زبانه بودن استان یکی از دلایل افت تحصیلی است، اظهار کرد: دوزبانه بودن برخی مناطق در استان سبب شده است رتبه آموزش پرورش آخر شود.

وی با اشاره به اجباری شدن پیش دبستانی در سطح مناطق استان تصریح کرد: برای اینکه پیش دبستانی را در همه مناطق اجباری کنیم دولت متعهد شد ۵۰ درصد هزینه‌های آموزش پیش دبستانی را برای دانش آموزانی که تمکن مالی ندارند پرداخت کنند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: دولت در صورتی ۵۰درصد را پرداخت خواهد کرد که ۵۰درصد مابقی را استان بتواند تامین کند.

شریعتی گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد حدود ۳۰ درصد از دانش آموزان تمکن مالی برای گذراندن دوره پیش دبستانی ندارند.

وی تشریح کرد: اجباری شدن دوره پیش دبستانی سبب شد ۹۰درصد مناطق مختلف استان حتی نقاط عشایری و روستایی از این دوره بی‌بهره نمانند.

شریعتی تاکید کرد: گستره آموزش پیش دبستانی برای تحقق عدالت اجتماعی و بهرمندی مساوی همه اقشار از آموزش است.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های کنکور برای دانش آموزان کم برخوردار گفت: برخی از دانش آموزان پشت کنکوری به لحاظ علمی بنیهٔ خوبی دارند اما به دلیل بضاعت مالی نمی‌توانند در کلاس‌های کنکور شرکت کنند.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان ادامه داد: برای اینکه دانش آموزان بی‌بضاعت در سطح استان نیز از کلاس‌های کنکور استفاده کنند حدود ۵میلیارد تومان اعتبار برای دایر کردن این کلاس‌ها پیش بینی شده است.

شریعتی تاکید کرد: این کلاس‌های کنکور برای بروز استعداد دانش آموزان و ارتقاء رتبه کنکور در استان است.

وی در خصوص حمایت شرکت‌ها و سازمان‌ها از هیات‌های ورزشی استان متذکر شد: حمایت‌های مالی از هیات‌های ورزشی به گونه‌ای باشد که در استان بروز پیدا کند و منجر به همایش‌های ورزشی و بازی هیات‌ها در سطح کشوری و بین المللی شود.

رئیس شورای تامین استان با اشاره به اختصاص اعتبار یک ساله به هیات‌های ورزشی تصریح کرد: این اعتبار برای ارتقاء زیر ساخت‌های هیات‌ها اختصاص داده شده است ضمن اینکه بچه‌های خوزستان باید اعضای اصلی تیم‌ها را تشکیل بدهند.

شریعتی بیان کرد: مبلغ ۲٫۵ میلیارد تومان برای تجهیزات ورزش و هیات‌های ورزشی شهرستان‌ها در نظر گرفته شده است.

وی از از اداره مالیاتی استان در خواست کرد: با دیده اغماض به هزینه‌های ورزشی و آموزشی استان نگاه کند یا حتی المقدور با هزینه‌ها کنار بیاید.

استاندار خوزستان در پایان با بیان اینکه استان در خصوص بودجه سال ۹۶ گله‌های زیادی دارد گفت: اما رشد مالیاتی استان در بودجه سال جدید حداقل پیش بینی شده است رشد مالیاتی استان یک و ۴دهم درصد در مقایسه با استان‌ها که ۹٫۵ درصد بوده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.