استاندار: اگرشرایط حاکم در استان تغییر نکند به سمت فلاکت می رویم

عصر جنوب: استاندار خوزستان با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های استان در جذب منابع و اعتبارات ضعیف عمل کرده‌اند گفت: با رویه حاضر روزبه‌روز از نقطه رفاه دور و به نقطه فلاکت نزدیک می‌شویم.

شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خوزستان شامگاه سه‌شنبه با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در استانداری برگزار شد.

در این جلسه به بیان گزارش از وضعیت تهیه طرح‌های جامع و تفضیلی استان، ارائه طرح جامع – تفصیلی شهر دارخوین، گزارش از عملکرد دستگاه‌ها در جذب اعتبارات از ردیف‌های متمرکز، بررسی وضعیت اجرای طرح‌های ملی در حوزه آب و برق، راه و شهرسازی و آبفای خوزستان و اهواز پرداخته شد.

غلامرضا شریعتی با اشاره به عملکرد بسیار ضعیف مدیران دستگاه‌های استان در جذب منابع و اعتبارات اظهار کرد: تمامی مدیران موظف هستند از ردیف‌های استانی و ملی جذب اعتبار مناسب استان را داشته و مطالبات استان را محقق کنند و عملکرد خود در این رابطه را به لحاظ کمی و کیفی، میزان اهتمام خود و پیشرفت حاصله در دستگاه متبوع به نسبت سالانه را مورد بازبینی قرار دهند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه انجام پروژه‌ها در استان خوزستان با کاهلی و غفلت مدیران به سرانجام نمی‌رسند، اذعان داشت: پروژه‌های مشابه در استان‌های همجوار در مدت زمان تعیین شده و کوتاه‌تر به اتمام می‌رسند و این روند از سوی مدیران موجب عقب‌ماندگی استان و اثرگذاری منفی در شاخص‌های کیفیت و رضایت‌مندی مردم استان شده است.

شریعتی با اشاره به شاخص سرانه خدمات درمانی در استان، گفت: شاخص سرانه خدمات‌درمانی در استان ۲۳ هزار تومان است و با توجه به اینکه میزان متوسط این شاخص در کشور ۲۷ هزار تومان بوده، خوزستان میزانی حتی پایین‌تر از متوسط کشوری را به خود اختصاص داده است، درحالی که شاخص خدمات درمانی در استانی همانند یزد ۴۷ هزار تومان است و مردم خوزستان از جیب این هزینه را پرداخت می‌کنند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: هزینه سرانه‌ها در استان ما نباید از متوسط کشوری پایین‌تر باشد و با رویه حاضر روزبه‌روز از نقطه رفاه دور و به نقطه فلاکت نزدیک می‌شویم.

وی تاکید کرد: بایستی کمیته‌ای در رابطه با شاخص‌های رفاه در استان تشکیل شده و تمام دستگاه‌ها موظف هستند با دنبال کردن برنامه‌های ابلاغ شده از مرکز، از ردیف‌های متفرقه ملی سهم بیشتری را برای استان جذب کنند و عدم جذب اعتبارات نشان دهنده ضعف مدیرتی دستگاه است.

شریعتی ادامه داد: بایستی مدیران دستگاه‌ها توجه داشته باشند بسیاری از اعتبارات در حدود ۸۲ درصد اعتبارات ملی بوده و تنها ۱۸ درصد آن اعتبارات استانی است و در صورت غفلت، عمده اعتبارات را از دست خواهیم داد، لذا بایستی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در فواصل زمانی کوتاه‌تر برگزار شود و مدیران نسبت به ارائه گزارش عملکرد به صورت مستمر اهتمام ورزند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در صورتی که هر کدام از دستگاه‌های استان جهت جذب اعتبارات از وزارتخانه متبوع نیازمند ورود استانداری باشند، شخصا به همرا مدیر کل آن دستگاه به دفتر وزیر مراجعه خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این جلسه طرح جامع و تفصیلی دارخوین به تصویب اعضای شورا رسید.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.