وعده رئیس جمهور به نمایندگان خوزستان/ مصوبه انتقال آب لغو می شود

عصر جنوب: نماینده مردم آبادان گفت: رئیس جمهور قول داد موضوع انتقال آب به زاینده رود را پیگیری کرده و در صورتی که مصوبه برای انتقال آب به غیر از شرب باشد لغو خواهد شد.

جلیل مختار با اشاره به صحبت های روز گذشته مجمع نمایندگان خوزستان با رئیس جمهور گفت: پس از اعتراض مجمع نمایندگان خوزستان به رئیس جمهور در صحن علنی مجلس زمان خروج رئیس جمهور از صحن نیز با ایشان در خصوص موضوع انتقال آب از خوزستان صحبت کردیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس ادامه داد: مقرر شد دوشنبه هفته آینده شورای آب با حضور مجمع نمایندگان خوزستان در دفتر وزیر نیرو تشکیل شود.

وی با تاکید بر اینکه ما خواستار لغو مصوبات مربوط به انتقال آب هستیم گفت: نمایندگان با انتقال آب به منظور شرب مخالف نیستند اما با انتقال آب از طریق کانال برای احیای زاینده رود مخالفند.

نماینده مردم آبادان با اشاره به بحران آب در استان خوزستان گفت: مرداد ماه امسال در کنار اروند کنار مردم تحصن کردند. بی آبی و شوری آب از مشکلات مردم خوزستان است.

وی تصریح کرد: آقای رئیس جمهور قول داد که موضوع را پیگیری می کند و اگر مصوبه ای برای انتقال آب به غیر از آب شرب در شورای آب به تصویب رسیده باشد لغو خواهد شد.

مختار افزایش ریزگردها، خشکی هورها و بحران های محیط زیستی را از نتایج انتقال آب از کارون به زاینده رود خواند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.