استقلال در پلی آف میزبان تیم قطری؛ ژاوی به تهران می آید؟

عصر جنوب: کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از اعلام جدیدترین رده‌بندی باشگاه‌های قاره کهن، سهمیه‌بندی‌های هر کشور برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷ را مشخص کرد که ایران با قرار گرفتن در رده سوم باشگاهی پس از امارات و عربستان سهمیه سابق ۱+۳ را از آن خود کرد. به این ترتیب تیم‌های استقلال خوزستان، ذوب‌آهن و پرسپولیس به صورت مستقیم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا می‌روند و تیم استقلال تهران در مرحله پلی‌آف حضور پیدا می‌کند.

پیش از این اعلام شده بود ایران ۲ سهمیه مستقیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و ۲ سهمیه در مرحله پلی‌آف خواهد داشت اما با توجه به این‌که عراق به عنوان فدراسیون ششم منطقه غرب جواز حضور در لیگ قهرمانان را کسب نکرد تک سهمیه مستقیم این کشور به ایران رسید و پرسپولیس جایگزین الزورای عراق در مرحله گروهی شد. استقلال نیز با این شرایط باید روز ۱۸ یا ۱۹ بهمن ماه در بازی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا میزبان باشد و به احتمال فراوان حریف آبی‌های تهرانی در این مرحله یکی از تیم‌های قطری حاضر در این مرحله خواهد بود و استقلال در صورت پیروزی مقابل السد یا الجیش وارد مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا می‌شود. بازی با نمایندگان قطر در مرحله پلی‌آف سخت‌ترین قرعه ممکن برای آبی‌پوشان خواهد بود و شاگردان منصوریان حتی در تهران هم کار سختی برای عبور از این قرعه سخت خواهند داشت. الجیش در حال حاضر صدرنشین مقتدر لیگ ستارگان قطر است. این تیم با هدایت لاموچی، سرمربی سرشناس فرانسوی خود تا پایان هفته هشتم لیگ ستارگان با کسب ۷ پیروزی و یک تساوی ۲۲ امتیاز اندوخته و السد نیز با کسب ۱۸ امتیاز نزدیکترین تعقیب‌کننده این تیم در جدول است. به این ترتیب به احتمال فراوان استقلال باید در مرحله پلی‌آف خود را مهیای مبارزه با تیم‌های آماده این روزهای فوتبال قطر کند.

در صورتی که حریف استقلال در این مرحله السد باشد باید در بهمن‌ منتظر حضور ژاوی در ورزشگاه آزادی باشیم. البته الجیش هم بازیکن سرشناس کم ندارد و در خط حمله خود از رومارینویی بهره می‌برد که سابقه بر تن کردن پیراهن تیم ملی برزیل را هم در کارنامه دارد و بعد از پشت سر گذاشتن یک مصدومیت جزیی در ۴ بازی اخیر تیمش موفق شده ۶ بار تور دروازه رقبا را به لرزه در بیاورد. با این حساب استقلال در مرحله پلی‌آف باید خود را برای یک بازی سخت و سرنوشت‌ساز آماده کند و شاید از همین امروز دغدغه بزرگ منصوریان پیدا کردن راه حلی برای مهار ژاوی یا رومارینو باشد؛ بازیکنانی که اشتباه مقابل آن‌ها می‌تواند به قیمت حذف زودهنگام از لیگ قهرمانان آسیا تمام شود.

علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی نفت تهران ۲ بار حضور در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرده و هر ۲ بار در این مرحله مقابل الجیش قطر قرار گرفته و شاید شناخت او از این تیم بتواند الجیش را به قرعه مناسب‌تری برای استقلال تبدیل کند. در سال ۲۰۱۵ منصوریان با نفت توانست یک- صفر الجیش را در تهران شکست دهد. یک سال بعد در سال ۲۰۱۶ باز هم نفت و منصوریان در پلی‌آف به الجیش رسیدند و این بار باشگاه قطری با شکست ۲- صفر از نفتی‌ها انتقام گرفت و راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.