آخرین خبرها از حادثه تروریستی حله و شهادت ده ها خوزستانی/ اعلام دوروز عزای عمومی در خوزستان/ خانواده مفقودین به فرمانداریها مراجعه کنند

 عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: از ۵۲ جسد بررسی شده شهدای حادثه انفجار تروریستی حله، ۲۵ تا ۳۰ جسد متعلق به استان خوزستان است.

علی‌حسین حسین‌زاده اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های میدانی و با توجه به تطبیق اسامی مفقودان با اسامی اعلامی از سوی وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت و همچنین با پیگیری از طریق اداره گذرنامه نیروی انتظامی، تاکنون مسجل شده است که ۲۵ تا ۳۰ نفر از شهدای حادثه تروریستی شهر حله در عراق از زائران خوزستانی بوده‌اند.

وی افزود: این تعداد شهدا، بیشتر از شهرستان اهواز بوده و همچنین بیشتر آنان زن هستند.

حسین‌زاده ادامه داد: با توجه به شواهد، یکی از این اتوبوس‌های پارک شده در پمپ‌بنزین محل حادثه انفجار تروریستی حله، متعلق به زائران خوزستانی بوده است.

وی گفت: بر اساس این برآوردهای اولیه، از سوی فرمانداری اهواز با خانواده‌های این تعداد از شهدا تماس گرفته شده و جهت مراجعه به پزشکی قانونی و انجام آزمایش‌های DNA راهنمایی شده‌اند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: پس از آزمایش‌های DNA در اهواز، نمونه‌ها برای تطبیق با اجساد باقی‌مانده از حادثه به پزشکی قانونی تهران ارسال می‌شود. هم‌اکنون آزمایش از خانواده‌های شهدا در پزشکی قانونی اهواز در حال انجام است و آزمایش‌ها امشب تا فردا تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجا که بیشتر این اجساد به دلیل سوختگی شدید متلاشی شده‌اند، کار شناسایی اجساد به سادگی امکان‌پذیر نیست ولی با تطبیق نمونه‌های DNA خانواده‌ها امکان شناسایی اجساد وجود دارد.

حسین‌زاده افزود: به محض نهایی و قطعی شدن نتایج، اسامی شهدای خوزستانی حادثه تروریستی حله اعلام خواهد شد.

وی گفت: آزمایش‌های DNA در اهواز انجام خواهد شد و خانواده‌های این شهدا نیازی نیست به تهران مراجعه کنند. پس از ارسال نمونه‌ها و به محض مشخص شدن نتایج تطبیق DNA نیز اجساد شناسایی شده به اهواز منتقل می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با ابراز تسلیت و همدردی با خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی حله، اظهار کرد: نهایت تلاش جهت شناسایی هر چه سریع‌تر اجساد شهدای خوزستانی انجام می‌شود. همچنین زمان دفن و مراسم بزرگداشت این شهدا متعاقبا اعلام خواهد شد.

#تکمیلی/

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: خوزستانی‌هایی که اعضای خانواده آن‌ها بعد از حادثه تروریستی حله عراق مفقود شده‌اند، به فرمانداری‌ شهرستان محل سکونت خود اطلاع دهند.

در پی به شهادت رسیدن جمعی از زائران خوزستان در فاجعه حله عراق در استان خوزستان دو روز عزای عمومی اعلام شد.
آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان شنبه شب با صدور اطلاعیه ای با تبریک و تسلیت جمعی از زائران خوزستانی در فاجعه حله به مردم استان خوزستان و نیز خانواده قربانیان ، روزهای یکشنبه و دوشنبه را در خوزستان عزای عمومی اعلام کردند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.