زنگنه: ۳ درصد از محل سرمایه گذاری نفت برای توسعه خوزستان هزینه خواهد شد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: وزیر نفت گفت: سه درصد از محل سرمایه گذاری در بخش نفت برای کارهای اجتماعی و بهبود زندگی مردم خوزستان صرف می شود.

بیژن نامدار زنگنه یکشنبه در آیین بهره برداری طرح های توسعه میادین نفتی یادآوران، یاران شمالی و آزادگان شمالی در غرب کارون در خوزستان که یکشنبه با حضور رئیس جمهوری صورت گرفت بیان کرد: هفت میلیارد دلار برای میادین نفتی غرب کارون سرمایه گذاری شده است.
وی گفت: منطقه غرب کارون در خوزستان که میدان های نفتی مشترک در آن واقعند، هم عرض عسلویه که بخش مهمی در تولید گاز دارد می باشد و از اهداف مهم ما در این منطقه تولید یک میلیون بشکه در روز در این منطقه است.
وزیر نفت ادامه داد: باید به بازیافت نفت نیز در این منطقه توجه کنیم؛ این مهم یک انتخاب نیست یک الزام است.
وی گفت: هم سو با توسعه میدان های نفتی، بازیافت از نفت نیز باید افزایش یابد و الگوهای لازم برای اجرای بازیافت نفت را در دست داریم.
زنگنه درادامه افزود:در کنار تولید نفت یک مدل جدید سازگاری با محیط زیست و ارتباط درست با مردم اطراف مناطق نفتی را داریم که به زودی عملیاتی می شود.
وی بیان کرد: امروز به ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه در میدان آزادگان شمالی و یادآوران و یاران شمالی رسیده ایم و این ظریفت ۶۵ هزار بشکه بوده، این قرارداد در سال ۹۲ بسته شده است.
وزیر نفت درادامه افزود: ۲۰میلیارد دلار برای غرب کارون سرمایه گذاری شده اما برای شرق کارون نیاز به اعتبار بیشتری برای میادین نفتی نیاز است.
زنگنه با اشاره به اینکه بسیاری از تجهیزات میدان های نفتی ۷۰ سال عمر دارند اظهار کرد: برای جلوگیری از این فرسودگی ها باید سرمایه گذاری کنیم.
وی گفت: خوزستان از تهران و اراک نیز در ساخت ماشین آلات و تجهیزات نفتی موفق تر است.
وزیر نفت ادامه داد: اگر نتوانیم از درآمد نفت جهش داشته باشیم از درآمدهای آتی نفت می توان به زندگی مردم بهبود بخشید.
وی اظهارکرد: برای تولید خوراک در فعالیت های نفتی به سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری نیاز است.
وزیر نفت درادامه گفت: هر چه تولید نفت و خوراک را افزایش دهیم زنجیره نفت و گاز را تقویت کنیم که این مهم نیاز به ارتقای تکنولوژی است.
وی جلوگیری از هدر رفت سرمایه کشور را در گرو افزایش بازیافت نفتی عنوان کرد.
زنگنه گفت: برای فعال سازی گام های بعدی توسعه در غرب کارون باید با شرایط رقابتی وارد شویم و برای اجرای بازیافت از میدان نفتی یاران شمالی و جنوبی با ستاد فرمان امام قرار داد بستیم.
وی در ادامه گفت: آب آشامیدنی روستاها، ساخت خانه بهداشت، ورزشگاه و آسفالت راه ها و ایجاد هنرستان های فنی و حرفه ای را برای مردم این منطقه از محل سرمایه گذاری در صنعت نفت در دست اقدام داریم.
وزیر نیز همچنین اظهارکرد: در خوزستان نیروی های زیادی است که مدارک دانشگاهی دارند اما مهارت ندارند نیاز است که از آموزش فنی و حرفه ای برای آموزش این افراد استفاده کنیم.
زنگنه بیان کرد: ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری لازم است تا آموزش فنی و حرفه ای به نیروهای مورد نیاز در بخش نفت در خوزستان ارائه شود.
به گزارش ایرنا طرح های آزادگان شمالی، یاران شمالی و یادآوران در خوزستان یکشنبه با حضور رئیس جمهوری در میدان یادآوران به صورت رسمی به بهره برداری رسید.
با افتتاح این طرح ها تولید در میادین غرب کارون در خوزستان به ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام در روز می رسد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.