نخستین بارش‌های پاییزی در راه؛ بیمارستان‌های خوزستان در آماده باش کامل

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهوازگفت: تمامی مراکز دانشگاهی خوزستان در حال آماده‌باش هستند و مراکز درمانی به سیستم کمک تنفسی و داروهای مورد نیاز برای کنترل حملات آسم مجهز شدند.
اسماعیل ایدنی اظهار داشت: بعد از بارش‌های فصلی به طور کلی با افزایش آلرژی‌های فصلی مواجه هستیم و چند سالی است که در خوزستان این آلرژی بعد از بارش باران‌های پاییزی تشدید و به دنبال آن حملات آسم ظاهر می‌شود.

وی افزود: در سال‌های گذشته به دنبال اولین و یا دومین بارش پاییزی تعداد زیادی از بیماران با علائم آسم، تنگس نفس، سرفه و احساس ناراحتی در قفسه سینه به اورژانس‌های بیمارستانی مراجعه می‌کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه این پدیده در حقیقت یک نوع حساسیت مجاری تنفسی بوده و نام دقیق آن آسم است، گفت: خوشبختانه بعد از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که این بیماری آسم است و عوارض پایداری برای بیماران ندارد منتهی افرادی که مستعد تنگس نفس هستند ممکن است در نخستین بارش‌های پاییزی با حملات آسم مواجه شوند.

وی تصریح‌کرد: بنابراین باید آمادگی لازم  در تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را ایجاد کنیم به همین منظور تمامی مراکز دانشگاهی خوزستان در حال آماده‌باش هستند. از چند سال گذشته نیز بیماستان‌ها و مراکز درمانی به سیستم کمک تنفسی و داروهای مورد نیاز برای کنترل مشکلات تنفسی مجهز شدند.

ایدنی عنوان کرد: آمادگی لازم برای درمان بیماری‌ها وجود دارد و علاوه بر آن و نیز بر اساس گزاشات دریافت شده از سازمان هواشناسی به نیروهای در حال آماده‌باش به ویژه در بخش‌های اورژانس اضافه خواهیم کرد.

وی افزود: تمامی مراکز فوریت‌های پزشکی در روزهای منتهی به بارش‌ها با افزایش ظرفیت و بسیج اتوبوس آمبولانس‌ها در سطح شهر  این آمادگی را دارند که افراد دچار به آسم را در اسرع وقت به مراکز درمانی اعزام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: امسال یک پروتکل درمانی را به عنوان پیشگیری برای افرادی که سال‌های گذشته به دنبال نخستین‌ بارش‌های پاییزی دچار مشکل شدند توسط گروه فوق تخصص ریه تدوین شد. در این پروتکل مراکز بهداشتی و درمانی برای جلوگیری از بروز حملات احتمالی آسم  به افرادی که سابقه آلرژی دارند داروهایی را تجویز می‌کنند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های لازم از طریق صداو سیما، جرائد و سایت‌های اطلاع رسانی  اعلام می‌شود، بیان کرد: پروتکلی دیگر توسط پزشکان فوق تخصص ریه برای چگونگی رفتار با بیمار دچار حمله آسم تدوین شده و در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قرار گرفته است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.