استاندار خوزستان: عدالت در مورد عشایر رعایت نشده است/ فرمانداران شورای عشایری شهرستان‌ها را تشکیل دهند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: در مورد عشایر عدالت رعایت نشده و مورد کم لطفی واقع شده‌اند.

به گزارش فارس، جلسه شورای عشایر استان برای اولین بار به ریاست استاندار و با حضور مدیرکل سازمان عشایر کشور، خوزستان و فرمانداران، شامگاه جمعه ششم آبان در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد.

غلامرضا شریعتی با ابراز تاسف از گزارش‌ها و آمار‌های تکان دهنده از وضعیت عشایر، از سوی مرکز آمار و سازمان امور عشایر اظهار کرد: در مورد عشایر عدالت رعایت نشده و مورد کم لطفی واقع شده‌اند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: جای تامل است که آیا جامعه عشایری که به نسبت سهمی که در تولید ملی دارند آیا از سرانه درآمدهای ملی نیز سهمی دارند.

وی تاکید کرد: فرمانداران بایستی شورای عشایری شهرستان را تشکیل و مشکلاتشان را با حضور نماینده عشایر مورد بررسی قرارداده و در راستای رفع آن اهتمام ورزند.

شریعتی اذعان داشت: عدم توجه نسبت به وضعیت عشایر بی‌عدالتی است، فرزندان آنان از تحصیل باز می‌مانند و یا در شرایطی به تحصیل ادامه می‌دهند که حداقل نیاز‌های آنان فراهم نشده است.

وی با بیان اینکه ثروت در کشور بایستی عادلانه و در حد بضاعت، به نحوی منطقی‌تر و آبرومند‌تر توزیع شود، گفت:‌ طی گزارش اعلام شده از سوی فرماندار دزفول روستای احمد فداله ۴۰ سال است که معلم ندارد و برخی خدمات از جمله اورژانس هوایی برای عشایر نیز دیگر در آن شهرستان صورت نمی‌پذیرد.

استاندار با بیان اینکه اعتبارات استان برای انجام پروژه‌های مورد نیاز عشایر پاسخگو نیست ابراز داشت: اعتبارات از سوی سازمان امور عشایر کشور و بنیاد برکت بسیار کمک کنده خواهد بود و بایستی برای این قشر از جامعه که حتی برای مطالبات خود لب نمی‌گشایند و نجیبانه به دولت اعتماد دارند حداقل نیازها مهیا گشته و توجه ویژه‌ای به آنان شود.

به دستور استاندار خوزستان جلسه‌ای فوری با مسؤولان ذی‌ربط در حوزه تامین بهداشت مدارس عشایری استان برگزار خواهد شد و به منظور طرح‌های زیربنایی نیز جلساتی به ریاست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری در راستای اقدامات کار‌شناسی و تخصیص منابع صورت می‌گیرد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.