آغاز طرح ترافیک ویژه اربعین در جاده های خوزستان از ۱۵ آبان ماه

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رییس پلیس راه خوزستان با اشاره به تعطیلی پایانه تجاری چذابه به منظور تسهیل در تردد زائران حسینی از ۲۰ آبان تا ۵ آذر ماه، گفت: از ۱۵ آبان ماه، طرح ترافیک ویژه اربعین با افزایش نیروها و تیم های پیاده و گشت های خودرویی در مناطق مختلف به منظور سهولت در تردد مردم اجرا می شود.

سرهنگ رضا دولتشاهی امروز (۵ آبان‌ماه) در حاشیه مراسم افتتاح کمربندی جنوب غرب اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تردد کامیون های حمل سوخت عراقی نیز از ۲۰ آبان تا ۵ آذر ماه ممنوع می شود و هیچ کامیونی حمل سوخت عراقی در این روزهای مشخص شده، ثبت ساعت نمی شود.

وی با بیان اینکه در ایام اربعین خودروهای شخصی، ماشین های مسافربری و اتوبوس ها در پارکینگ های مرزهای خوزستان سازماندهی می شوند، افزود: در مرزهای شلمچه و چذابه با ساخت دو پارکینگ جدید با ظرفیت ۵۰ هزار خودرو، ۷۰ درصد مشکلات سال گذشته در زمینه محل نگهداری خودروهای زائران حل می شود.

دولتشاهی تصریح کرد: از ۲۰ آبان تا ۵ آذر ماه برای تردد اتوبوس های حامل زائران محدودیت هایی اعمال می شود؛ محور ایذه ـ دهدز جزو این محدودیت ها است و محور اهواز ـ اندیمشک به عنوان جایگزین آن در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: جاده جدیدی برای چذابه در نظر داریم که از پارکینگ بستان تا مرز چذابه خواهد بود و تقریبا تمام بار ترافیکی به این جاده منتقل خواهد شد. همچنین محور قدیم بستان به چذابه از ۲۰ آبان تا ۵ آذر ماه به صورت یک طرفه از سمت چذابه به بستان قابل تردد است.

دولتشاهی با اشاره به استقرار نیروهای پلیس راه از ۱۵ آبان در مسیرهای خوزستان عنوان کرد: در این ایام از نیروهای پلیس راه استان و استان های همجوار استفاده خواهیم کرد.

دولتشاهی در پایان گفت: حدود ۲۵ پایگاه انتظامی در جاده ها مستقر می شوند و امور ترافیکی و انتظامی را بر عهده خواهند داشت. همچنین پلیس راهور جاده ای در ساعات شب در جاده ها مستقر خواهد بود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.