مدیرکل راه و شهرسازی استان: ۴۸۱ کیلومتر راه اصلی در خوزستان در حال ساخت است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۴۸۱ کیلومتر راه اصلی با اعتبار ۹۸۹ میلیارد تومان در استان در حال ساخت است و همزمان با این پروژه‌ها، ساخت ۸۰۶ کیلومتر راه اصلی دیگر در قالب ۴۳ پروژه در دست مطالعه و بررسی است.

منوچهر رحمانی امروز، ۵ آبان‌ماه در حاشیه مراسم افتتاح کمربندی جنوب غرب اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی و اقدامات صورت گرفته، در حوزه راه روستایی حدود ۱۲۰۰ کیلومتر راه در حال اجرا است.

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که در زمینه راه روستایی استان وجود دارد،‌ برنامه داریم تا توسعه هماهنگی میان راه‌های روستایی و راه‌های اصلی ‌به وجود آید.

رحمانی عنوان کرد: پروژه احداث جاده در محور هفتکل به سمت سه‌راهی غیزانیه در حال انجام و یک قطعه ۱۲ کیلومتری آن نیز در ماه گذشته به بهره‌برداری رسیده است و اکنون در حال بررسی ۱۵ کیلومتر دیگر این مسیر برای اجرا هستیم.

وی ادامه داد: دکتر خادمی، عضو هیئت مدیره شرکت و معاون ساخت و توسعه راه‌ها بسته‌ای برای محور هفتکل به سمت باغملک با اعتبار حدود ۷۰ میلیارد تومان آماده کرده و این بسته اکنون آماده واگذاری به پیمانکار است.

رحمانی، با بیان این‌که محور رامهرمز – بهبهان یک محور مهم در استان است، گفت: طول کل این محور ۱۱۰ کیلومتر است که وضعیت آن به طور کامل تعیین تکلیف شده و در بخشی از آن پیمانکار در حال اجرای کار است. همچنین حدود ۳۵ کیلومتر از محور اهواز ـ رامشیر با کمک منابع نفت ۴ خطه شده و اکنون نیز ۱۰ کیلومتر دیگر از این محور در حال ۴ خطه شدن است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به رینگ کمربندی اهواز خاطرنشان کرد: طول کل کمربندی ۸۴ کیلومتر است که ۳۰ کیلومتر آن ۴ خطه و ۳۰ کیلومتر دیگر این محور ۲ خطه شده است. ۲۴ کیلومتر دیگر این کمربندی باقی مانده است که باید به صورت ۲ خطه احداث شود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.