ویزای جعلی سد راه زائرین اربعین + توضیحات مدیرکل حج و زیارت

عصر جنوب – asrejonoob.ir: ناصر حویزاوی مدیرکل حج و زیارت خوزستان در گفتگو با خبرنگار رهیاب اظهار داشت: در روزهای اخیر در مرزهای شلمچه و چذابه با پدیده جعل ویزا مواجه شدیم و درواقع ویزای خیلی از مسافرانی که قصد عبور از مرز برای پیاده‌روی اربعین حسینی را داشتند جعلی بود.

وی با تأکید بر ثبت‌نام متقاضیان سفر اربعین از طریق سامانه «سماح» افزود: این سامانه را ستاد اربعین معرفی کرده و در خوزستان نیز علاوه بر شرکت‌های زیارتی که در سامانه سماح تعریف‌شده‌اند، ۲۶۰ دفتر پستی نیز مشخص‌شده است لذا هم مردم مطمئن می‌شوند و هم سازمان دراین‌باره پاسخگو است.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان ادامه داد: کسانی که به‌غیراز سامانه سماح ویزا دریافت می‌کنند با مشکلاتی مواجه می‌شوند که ما نمی‌توانیم پاسخگوی آن‌ها باشیم.

حویزاوی گفت: هر ویزایی که از طریق سامانه سماح گرفته نشود تقریباً جعلی است چراکه این پرداخت در سامانه از طریق درگاه اینترنتی است و هیچ پول نقدی هم نمی‌گیرند.

وی اذعان کرد: با توجه به شرایط کشور عراق، بیمه برای زوار شرط عقل است تا ما بتوانیم در حین مسافرت در کشور عراق از خدمات بیمه‌ای برای زائران استفاده کنیم و این هم مشروط به ثبت‌نام در سامانه سماح است.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان تأکید کرد: وجه تمایز دفتر مجاز و غیرمجاز صدور روادید گرفتن پول نقد است لذا هیچ دفتری حق دریافت پول نقد را ندارد و می‌بایست پرداخت خودش را از طریق درگاه اینترنتی انجام دهد.

حویزاوی افزود: هزینه صدور روادید ۴۰ دلار یا معادل ریالی آن، بیمه ۲۵ هزار تومان و خدمات کارگزاری ۱۰ هزار تومان تعیین‌شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • با عرض سلام این ویزاها جعلی نیست نمونه ان در دست من هم هست من از طریق سامانه سماح در مشهد ثبت نام کرده ام ویزای صادره سه ماهه بوده و ۳۰ روز اجازه سفر به عراق دارد و مهر اربعین هم نخورده از طرفی نام من در سامانه بیمه دانا نیز وارد نشده لطفا بجای اینکه از لفظ جعلی استفاده کنید کمی در انجام وظایفتان دقت فرمایید من هنوز از مشهد حرکت نکرده ام و نمی دانم به کجا مراجعه کنم
  • اگر واقعا این ویزاها جعلی است چطور مثلا در سال قبل نزدیک به دوبرابر تعداد کسانی که در سماح ثبت نام کرده بودند، زایر اربعین به عراق رفته بود؟؟؟