مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان: برنامه مدونی برای مقابله با ریزگردها وجود ندارد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: با توجه به حساسیت و ویژگی‌های استان خوزستان، هیچ برنامه مدونی برای مقابله با ریزگردها نداریم در حالی که برای سیل، زلزله، آوار و برخی حوادث دیگر برنامه مدون وجود دارد.

دکتر علی خدادادی در نشست توجیهی آموزشی مسئولان آموزش و پژوهش هلال احمر استان که امروز (۲ آبان ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: آموزش‌هایی که می‌دهیم به طور مستقیم موجب توانمندی افراد و خانواده‌ها برای مقابله با مخاطراتی پیش رو می‌شود.

ضرورت توجه دستگاه‌های دولتی به آموزش‌های همگانی

وی افزود: اگر آموزش‌های همگانی نباشد، نمی‌توان فعالیت‌های امداد و نجات را انجام داد یا موجب توانمندی افراد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: همه دستگاه‌های دولتی نیازمند آموزش هستند و باید برنامه راهبردی ۱۰ ساله‌ای را برای آموزش‌های امداد و نجات در استان طراحی کنیم و از تمامی افراد صاحب نظر در این زمینه استفاده کنیم.

خدادادی اضافه کرد: باید آموزش را بسیار مهم تلقی کنیم و برنامه‌ریزی مناسبی را در همه سطوح از مهد کودک و پیش دبستانی تا دانشگاه و دیگر سطوح جامعه داشته باشیم.

برنامه مدونی برای مقابله با ریزگردها وجود ندارد

وی عنوان کرد: با توجه به حساسیت و ویژگی‌های خوزستان هیچ برنامه مدونی برای مقابله با ریزگردها نداریم در حالی که برای سیل، زلزله، آوار و برخی حوادث دیگر برنامه مدون داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: باید برنامه مدونی را در سطوح پایین تا بالای اجتماع برای ارایه آموزش های امداد و نجات طراحی و با استفاده از افراد توانمند آنها را ساماندهی کنیم.

وی بیان کرد: باید یک شورای آموزشی تشکیل شود که برنامه آموزشی را برای امداد و نجات بررسی و تصویب کند که بر اساس مصوبات آن، برنامه‌های آموزشی را پیگیری کنیم و همچنین باید حتما از طریق سیستم ارزشیابی جمعیت به طور فعال نظارت شود تا بتوانیم بازخورد مناسبی را از برنامه بگیریم.

همکاری فرابخشی در صدر برنامه‌ها و اولویت‌های هلال احمر

خدادادی با بیان این‌که در کنار این برنامه آموزشی، همکاری فرابخشی در صدر برنامه‌ها و اولویت‌های ما قرار دارد، افزود: آموزش یک فعالیت فرابخشی است و همه نهادها برای هماهنگی برای تعیین خوزستان به عنوان الگوی فعالیت‌های آموزشی و امداد و نجات همکاری می‌کنند.

وی گفت: با توجه به جمعیت جوان و موقعیت سوق‌الجیشی که خوزستان دارد علاوه بر حوزه ملی می‌توانیم در حوزه‌های بین‌المللی در حوزه آموزش برای ارایه خدمات، نقشی اساسی داشته باشیم.

نهادینه‌سازی آموزش‌های کلاسیک و روشمند در ساختار هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به پیشنهاد راه‌اندازی دانشگاه هلال در منطقه آزاد آبادان و خرمشهر با توجه به تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: با این کار می‌توانیم به عراق و سایر کشورها آموزش دهیم و این کار حوزه ما را از ملی به فراملی تبدیل و می‌تواند به ما کمک شایانی کند.

خدادادی یادآور شد: اگر تهدیدی برای عراق وجود داشته باشد ما هم بی‌نصیب نخواهیم ماند و شرایط منطقه‌ای می‌تواند منابع مشترکی را برای ما ایجاد کند تا بتوانیم به صورت ملی و فراملی و بین‌المللی و منطقه‌ای با این آسیب‌ها مقابله کنیم.

وی با بیان این‌که باید آموزش را جدی بگیریم و تلاش کنیم آن را به صورت کلاسیک و روشمند در ساختار و بافت هلال احمر نهادینه کنیم، تاکید کرد: انتظار داریم جمعیت هلال احمر در حوزه آموزش و پژوهش گام‌های بلندی بردارد.

ضرورت شناسایی تهدیدهای استان و تدوین برنامه آموزشی برای مقابله با آنها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: از ۳۲ تهدید طبیعی ۲۸ تهدید در خوزستان وجود دارد و مسایل ناشناخته دیگری هم هست که باید شناسایی شوند.

خدادادی با تاکید بر این‌که همه تهدیدهای خوزستان باید شناسایی و برنامه آموزشی مدونی برای مقابله با آنها داشته باشیم، گفت: باید در هر شهر مناطق پر خطر را شناسایی کنیم و اولویت‌های آموزشی در شهر با توجه به شرایط مشخص شود و در آن حوزه برای آموزش برنامه‌ریزی کنیم.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.