۸۱ %جوانان ۱۵ تا ۳۴ ساله در خوزستان جویای کار!

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی  پیش از ظهر امروز یکم آبان ماه  درجلسه ای با عنوان  ساماندهی امورجوانان در سالن جلسات حوزه ی استانداری با بیان اینکه نرخ بیکاری در جوانان بالا رفته است، اظهار کرد: با توجه به وضعیت اشتغال جوانان نرخ بیکاری متاسفانه بالا است و با توجه به آخرین  آمار سرشماری، بیکاری در شهرستان ها بیشتر از مرکز استان می باشد و افراد زیر ۳۰ درصد  در ظرفیت تولید به کار خود ادامه می دهند.

 سید نورمحمد پور در رابطه با عدم پرداخت حقوق سه ماهه معوق کارکنان صنایع فولاد خوزستان گفت: معضل  عدم پرداخت حقوق کارکنان صنایع فولاد خوزستان، نارضایتی و اختلال در چرخه ی مدیریت است و معلوم نیست  تا کی قرار است این روال ادامه داشته باشد؟
وی در رابطه با آمار متقاضیان جویای کار ثبت نام شده در کاریابی های غیر دولتی از ابتدای سال ۹۳ لغایت شهریور ۹۵، گفت: تحصلات ثبت نام شدگان، زیر دیپلم ۲۱۵۵۵ نفر، دیپلم۱۶۵۴۰ نفر، فوق دیپلم به بالا نفر۳۱۳۲۰ است.
 محمد پور اظهار داشت: وضعیت مهارت کارجویان دارای مهارت ۲۶۷۵۱ نفرو بدون مهارت ۴۲۶۶۴ نفر می باشد  و وضعیت سنی کارجویان ۱۵ تا ۳۴ ساله ۸۱ درصد و ۳۵ تا ۵۴ ساله ۱۸ درصد ،۵۵ سال به بالا ۱ درصد همچنین فرصت های شغلی و بکار گماردگان ، ۵۶۹۸۱ و ۲۰۶۲۴ است.
وی با بیان اینکه در استان برای جذب استخدام نیرو به صورت مزد گیری وجود ندارد، تصریح کرد: باید کارهایی را برای حل این موضوع  انجام داد  تا فرصت های اشتغال دراستان  شناسایی و کارگروه های مربوطه فرصت های شغلی آن بخش شناسایی شوند. همچنین برای آن سرمایه گذاری لازم به عمل آید. اما متاسفانه در اداره کارو رفاه این امر هنوز اجرایی نشده است و باید به جوانان مشاوره داده شود.
مدیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مشاغل خانگی و آموزش فنی و حرفه ای خاطر نشان کرد:  فنی و حرفه ای متناسب با وزارت کار پیش نرفته است و  مشاغل سنتی را پوشش می دهد و باید فنی و حرفه ای به افراد فاقد مهارت  آموزش لازم را متناسب با بازار کار امروز یاد بدهد.
وی ادامه داد: اعتبارات تخصیص شده به اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی  در سال ۹۴ نیز ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که تا به حال ۸ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان از آن جذب شده است. همچنین ۶ میلیارد از اعتبارات مشاغل خانگی جذب نشده است و باید تسهیلات متقاضیان به موقع پرداخت شود.
وی در پایان با بیان اینکه دوطرح با تکاپو و حرکت در استان در حال انجام است؛ در حال حاضر این طرح در ۵ استان اجرایی شده و خوزستان ششمین استان در اجرایی شدن طرح است.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.