توزیع روزانه ۲۱۰ هزار پرس غذا در شلمچه

عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۱۵ موکب در ایام پیاده‌روی اربعین در شلمچه و چذابه مستقر شده و در هر وعده ۷۰ هزار پرس غذا و روزانه ۲۱۰ هزار پرس غذا توزیع شود.

احمد سیاحی در نشست ستاد ویژه اربعین استان خوزستان که امروز (۲۸ مهرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان این‌که در فرصت اندک باقی‌مانده تا ایام اربعین بخشی از کارها نیمه‌تمام مانده است، اظهار کرد: باید به صورت جدی به فکر امکانات بازگشت زائران باشیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۷۴۷ هزار و ۴۳۵ نفر اتباع ایرانی و خارجی از مرز زمینی شلمچه وارد و خارج شده‌اند.

سیاحی گفت: استقرار تعداد بسیاری مواکب در مسیر منتهی به شلمچه و چذابه به صورت خودجوش بوده و از اعتقادات مردم نشات می‌گیرد؛ در سال ۹۴ تعداد ۱۲۵ موکب با تعداد پرس غذای توزیع شده در یک روز به تعداد ۱۳۵ هزار نفر خدمات‌رسانی کردند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد ۲۱۵ موکب مستقر شده و در هر وعده ۷۰ هزار پرس غذا و روزانه ۲۱۰ هزار پرس غذا توزیع شود.

سیاحی اظهار کرد: در ایام اربعین سال گذشته آمار ۷۰ هزار نفری تردد ریلی به خرمشهر به ثبت رسیده است. همچنین تردد دریایی از بندر خرمشهر با دو کشتی یکی مربوط به سپاه و دیگری مربوط به بخش خصوصی انجام شد و امسال نیز می‌توانیم این عمل را انجام دهیم.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه امسال با ۷۵ هزار هکتار پارکینگ ظرفیت ۳۷ هزار ماشین از میدان مقاومت تا شلمچه وجود دارد، گفت: امسال ۵۰۰ سرویس بهداشتی با حمام آماده استفاده زائران است.  احداث ۵ موقعیت استقرار مواکب، احداث ۱۶۰ چشمه سرویس بهداشتی، راه‌اندازی فاز یک پمپاز، تأمین روشنایی مسیر شلمچه، شروع عملیات اجرایی پارکینگ ۵۰ هکتاری در سه‌راهی یادمان شهدا، ایجاد پارکینگ میدان مقاومت، تجهیز سالن جدید پایانه مسافربری شلمچه از جمله دیگر اقدامات در این پایانه است.

وی عنوان کرد: اگر پارکینگ دارای روشنایی نباشد با معضلی جدید روبرو هستیم. البته وزارت نیرو اعتباری را به این امر اختصاص داده و باید تا ۲۰روز آینده کار آن به پایان برسد. این اقدامات فرصتی برای آبادانی شهرهای استان نیز است. همچنین بازگشت ریلی زائران از کربلا به بصره که ما تاکید بسیاری بر روی آن داریم نیازمند عزم جدی عراقی‌ها است.

سیاحی درباره اقدامات انجام گرفته در پایانه چذابه نیز گفت: از پارکینگ شهرداری به سمت جاده نفت ۱۰٫۵ کیلومتر مسیر است که با این تعداد افراد کار به پایان نمی‌رسد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.