برخورد با ۳۲ رستوران بین راهی متخلف در خوزستان

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیر سلامت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲ واحد از رستوران ها و اماکن بین راهی متخلف زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خوزستان مورد پیگیری حقوقی قرار گرفتند.

فرهاد صفدری اظهار کرد: از این تعداد یک مورد برای مدت زمانی مشخص تعطیل شد اما پس از رفع نقص با مجوز بهداشت و دادستانی دوباره شروع به فعالیت کرد.
وی افزود: رستوران های بین راهی زیر پوشش حوزه جغرافیایی شهرستان های مرتبط بر اساس خط سیر منظم و تعریف شده بازرسی می شوند.
صفدری ادامه داد: بازرسی در قالب برنامه طرح تشدید نظارت ها و بازرسی های بهداشت محیط بر اماکن بین راهی در زمان های اداری و غیر اداری به صورت مستمر انجام می شود.
مدیر سلامت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت خوزستان گفت: رستوران های بین راهی از نظر شاخص هایی از جمله کیفیت آب شرب و میزان باقی مانده کلر، بهداشت مواد غذایی اولیه، بهداشت ساختمان و محیط فیزیکی، بهداشت فردی، ابزار کار و نحوه نگهداری مواد اولیه مورد بازرسی قرار می گیرند.
وی افزود: با توجه به جمعیت سیار زیر پوشش و بعد مسافت، تاکید خاصی بر اطمینان از وضعیت بهداشتی و سلامت غذایی این رستوران ها در دستور کاربهداشت قرار گرفته است.
صفدری ادامه داد: همچنین بخش دیگری از بازدیدها به صورت مشترک با ارگان های مرتبط از جمله اداره راه و گردشگری انجام می شود.
وی اظهار کرد: با وجود این نظارت ها در هر صنفی احتمال تمرد از آئین نامه ها و دستورالعمل ها وجود دارد که با انجام بازرسی و نظارت بهداشتی، با افراد متخلف برخورد و اصلاحات هم بر اساس اخطار قانونی انجام می شود.
صفدری اضافه کرد: با این وجود رعایت بهداشت به کیفیت و شخصیت افراد بستگی دارد تا محل کار، استاندارد لازم را برای زندگی مردم داشته باشد.
مدیرسلامت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت خوزستان تاکید کرد: نگهداشتن غذا در یخچال رستوران های بین راهی نیز نوعی تخلف است چون غذا باید به صورت تازه در اختیار مردم قرار گیرد.
وی افزود: اماکن بین راهی در دسته بندی اصناف، از نظر بازرسی جزو اماکن حساس هستند چون الگوی بازرسی به دلیل نوع مشتریان و بعد مسافت از این نوع اماکن متفاوت است و با پخت و پز و عرضه مواد غذایی سر و کار دارند.
صفدری ادامه داد: در رستوران ها و آشپزخانه های شهرها نیز علاوه بر طرح تشدید بازرسی در زمان های اداری و غیر اداری توسط بهداشت ستاد شهرستانی، بازرس بهداشت محیط مرکز بهداشتی درمانی هر حوزه جغرافیایی نظارت مستمر و منظم انجام می دهد.
وی گفت: در صورتی که اماکن متخلف در زمان تعیین شده رفع نقص نکنند برخورد قضایی با آنها صورت می گیرد.
وی از مردم خواست شکایات بهداشتی خود را در زمان نارضایتی از وضعیت بهداشتی اماکن بین راهی به سامانه ۱۹۰ اعلام کنند چون شکایت مربوطه درهمان لحظه ثبت و به مرکز بهداشت ابلاغ می شود و جزو اولویت های رسیدگی مرکز بهداشت قرار می گیرد.
صفدری خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۱۰۰ رستوران و مکان بین راهی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز قرار دارد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.