حدیث فولادوند سفیر کارون شد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: حدود یک ماه از راه‌اندازی یک پویش مردمی توسط انجمن‌های مردم نهاد محیط‌زیست و منابع طبیعی خوزستان با عنوان «کمپین من کارونم؛ نجاتم دهید» می‌گذرد و افراد زیادی از طیف‌های مختلف مردم و مجامع علمی و هنری به آن پیوسته‌اند.
حضور جامعه دانشگاهی در کنار چهره‌های علمی استان و برخی از چهره‌های کشوری جزو موفقیت‌های این طرح تا این مرحله از کار بوده است و با توجه به علاقه‌مندی بسیاری از هموطنان و احساس مسوولیت به محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور، استقبال پرشور از این طرح که برای سالم‌سازی رود کارون و سایر رودخانه‌های کشور از آلاینده‌ها است، دور از انتظار نیست. در همین رابطه نماینده تشکل‌های محیط‌زیست خوزستان  اظهارکرد: حدیث فولادوند بازیگر نام آشنای سینما و تلویزیون کشور نیز طی پیامی حمایت خود را از پویش مردمی نجات رود کارون اعلام کرد. هژیر کیانی افزود: با این اقدام، این هنرمند کشور به عنوان سفیر کارون معرفی شد و این اولین‌بار است که نشان سفیر محیط‌زیستی از طرف مردم به یک هنر پیشه محبوب و مشهور اعطا می‌شود.
کیانی گفت: پویش یک میلیون امضاء می‌تواند ضمن آگاهی‌بخشی به عموم مردم و مسوولیت داشتن در برابر حیات رودخانه‌های وطن و حرکت به سوی اصلاح الگوی مصرف، از ظرفیت‌ها و کمک‌های بین‌المللی برای ساماندهی و نجات‌بخشی رود بزرگ کارون بهره ببرد. وی اضافه کرد: از طرفی این امضا‌ها می‌تواند پرونده مقدماتی رود تمدن‌ساز کارون را برای ثبت به عنوان یک اثر طبیعی در یونسکو به عنوان یک میراث بشری تسهیل کند تا از همه ظرفیت‌ها و کمک‌های داخلی و بین‌المللی برای نجات‌بخشی این رودخانه بزرگ کشور استفاده کرد.کیانی عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای پیوستن به کمپین نجات کارون با عنوان «من کارونم، نجاتم دهید» نام و نام خانوادگی خود را به سامانه پیامکی با شماره ۵۰۰۰۲۴۸۲۶۸ ارسال کنند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.