استاندار خوزستان تاکید کرد: لزوم توسعه فضای ورزشی و تفریحی توسط شهرداری‌ها

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: شهرداری‌ها باید تا جایی که امکان دارد امکانات ورزشی و فضای لازم برای ورزش شهروندان را فراهم کنند.

غلامرضا شریعتی ظهر امروز در جلسه بررسی طرح‌های عمران شهری که در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد اظهار کرد: اکنون زندگی ماشینی شده و عدم تحرک و چاقی مفرط در کشور‌های در حال توسعه و توسعه یافته یکی از نتایج زندگی ماشینی است.

وی ادامه داد: روند زندگی در کشور‌های در حال توسعه سبب ایجاد معضلاتی شده است که انتظار می‌رود شهرداری‌ها با طراحی و اجرای پروژه‌هایی سبب فراهم شدن شرایط تفریح و ورزش شهروندان شوند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: شهرداری باید تا جایی که امکان دارد امکانات ورزشی و فضای لازم برای ورزش شهروندان را فراهم کند.

شریعتی گفت: ممکن است برخی از شهروندان به دلایل اقتصادی یا فضای کم منزل نتوانند وسایل ورزشی مثل تردمیل و… غیر را داشته باشند اما زمانی‌که این امکانات به صورت عمومی باشد به طور حتم همه از آنها استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به وجود رودخانه کارون در شهر اهواز و اماکن اجرای طرح‌های مختلف تفریحی و ورزشی در کنار آن تصریح کرد: در طول رودخانه امکان عملیاتی کردن طرح‌هایی است که علاوه بر این اینکه می‌تواند نماد شهری باشد می‌توان نقش مهم در جاذبه‌های گردشگری ایفا کند.

شریعتی با اشاره به پل طبیعت و پارک ساحلی واقع در منطقه کیانپارس متذکر شد: شهر اهواز از جاذبه‌های طبیعی زیادی بهره می‌برد و نباید تمام طرح‌های تفریحی را در یک منطقه متراکم کرد.

وی افزود: شهرداری و عوامل عمرانی شهر با فرهنگ‌سازی مناسب و کارآمد از تمام ظرفیت‌های طبیعی شهر به منظور افزایش امکانات تفریحی و ورزشی استفاده کنند.

شریعتی با اشاره به مذاکراتی که در زمینه طرح‌های عمرانی مختلف در شهر با شهرداری شده است گفت: چنانچه این طرح‌ها در مسیر رودخانه اجرایی می‌شوند سازمان آب و برق استان نیز ملاحظات خود را نیز اعلام کند.

وی در رابطه با طرح پارک ۴۲ هکتاری به سمت عامری، پارک ربیع حدفاصل پل پنجم و پارک جزیره روبه‌روی هتل پارس که کار‌شناسان سازمان آب برق آن را رد کرده بودند از شهرداری در خواست کرد: ظرف مدت ۳ ماه طرح‌های مربوط به احداث پارک‌ها را آماده کنند تا در مورد آن‌ها تصمیم گیری کردند.

شریعتی در رابطه با اجرایی پروژه زیرگذر جانبازان زردشت از معاونت عمرانی شهرداری اهواز درخواست کرد: زمان اجرایی پروژه تابلوی شماره معکوس را تا پایان کار پروژه بگذارند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.