استقرار کنسولگری عراق در خورستان

عصر جنوب:  مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: از شنبه فرآیند استقرار دو دفتر کنسولگری عراق در اهواز انجام می شود و تا پایان ایام اربعین در صورت نیاز اقدام به استقرار در شهرهای مرزی نیز خواهیم کرد.

ناصر حویزاوی اظهار کرد: روند خروج زائران حسینی از مرزهای خوزستان طبیعی و عادی است. با توجه به اینکه اکثر مردم خوزستان به ویژه ساکنان شهرهای مرزی همه خود اهل تکیه و هیئت هستند، طی روزهای اخیر خیلی کم شاهد ترددهای انفرادی از مرزها بودیم ولی کاروان ها مرتب اعزام می شدند.

وی اضافه کرد: از شنبه فرآیند استقرار دو دفتر کنسولگری عراق در اهواز انجام می شود و تا پایان ایام اربعین در صورت نیاز اقدام به استقرار در شهرهای مرزی نیز خواهیم کرد.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان با بیان اینکه تاکنون ۴۰۰ دفتر پستی و ۶۰ دفتر حج و زیارت در استان خوزستان برای دریافت مدارک به منظور صدور ویزا فعال شده است، تصریح کرد: به همه علاقمندان زیارت عتبات عالیات توصیه می کنیم که حتما ویزای خود را از طریق دفاتر رسمی بگیرند.

حویزاوی ادامه داد: در ایام عرفه و دهه اول محرم ویزاهایی صادر شد که جعلی شناخته شده و مرزبانی ایران و عراق نیز از تردد زائران با چنین ویزاهایی جلوگیری کرد، بنابراین خیلی از مردم در مرزها پاگیر شدند.

وی در پایان بیان کرد: از تمامی مردم تقاضا داریم که حتما ویزای خود را از طریق دفاتر قانونی و با انجام بیمه دریافت کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.