سفر سرمایه گذاران روسی به خوزستان

عصر جنوب – asrejonoob.ir: جلسه استاندار خوزستان با اعضای شرکت روسی در زمینه سرمایه​گذاری و ساخت فرودگاه صبح امروز، جمعه ۱۶ مهرماه برگزار شد.

شرکت روسی در زمینه ساخت فرودگاه جدید اهواز با حضور در اهواز ضمن بازدید از محل ساخت فرودگاه شرایط حضور در این‌پروژه را بررسی می​کند.

هیا روسی با همراهی نماینده ریاست جمهوری در جلسه شرکت کرد.

دکتر شریعتی استاندار خوزستان ضمن خیرمقدم به هیات مذکور با بیان تعاملات اقتصادی، صنعتی و فرهنگی میان دولت ایران و روسیه خصوصا در دوره اخیر و حمایت این کشور از مواضع حق​طلبانه ایران را قابل تقدیر دانست و آن​ را فرصتی برای گسترش زمینه تعامل و همکاری دانست.

استاندار خوزستان با اشاره به ظرفیت​های نفتی غرب کارون و در حوزه پتروشیمی از آمادگی این استان برای پذیرش سرمایه​ها خبرداد و با اشاره به قراردادهای سرمایه​گذاری در حوزه نفتی آزادگان به میزان ۲٫۵ میلیارد دلار، گفت: این قرارداد باعث ایجاد بازار بزرگ صنعتی و اقتصادی می​شود و نیاز استان به یک فرودگاه بزرگ بین​المللی ضروری است.

شریعتی افزود: علاوه بر آن آمادگی داریم در پروژه آزاد راه اهواز – اندیمشک و خوزستان به فارس و راه آهن اهواز – ایذه – شهرکرد نیز به عقد قرارداد blt سرمایه​گذار جذب کنیم.

گفتنی است استان خوزستان قبلا از توان فنی شرکت​های روسی برای ساخت نیروگاه تولید برق رامین بهره برده است و این نیروگاه در شبکه برق کشور به تولید برق می​پردازد. در حال حاضر نیروگاه دوم سد دز توسط وزارت نیرو بصورت فاینانس در حال عقد قرارداد است که در این زمینه شرکت​های روسی نقش فعالی دارند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.