لایحه مقابله با آلودگی هوا ۲۵ مهر در دستور کار مجلس

عصر جنوب – asrejonoob.ir: نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اقدامی عملی برای مقابله با پدیده گرد و غبار در استان خوزستان صورت نگرفته گفت: تنگی نفس مردم خوزستان به فراموشی سپرده شده است.

به گزارش ایسنا، مجید ناصری‌نژاد در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس اظهار کرد: تذکر من به شخص رئیس جمهور، رئیس سازمان محیط زیست و وزرای بهداشت و جهاد کشاورزی است. استان خوزستان و استان‌های غربی در یک دهه گذشته گرفتار گرد و غبار و مشکلات ناشی از آن بوده و بیش از ۱۰ سال است تحت تاثیر این پدیده قرار دارد.

وی افزود: هرگاه گرد و غبار و ریزگردها شدت پیدا می‌کنند مسئولین به یادشان می‌افتد اما در عمل اقدام جدی صورت نمی‌گیرد. این پدیده گرفتاری شدیدی برای مردم خوزستان ایجاد کرده و مردم زیادی بر اثر این پدیده از استان مهاجرت کرده اند. همچنین در دو – سه روز گذشته بیش از ۱۰۰۰ نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند و کسانی که مراجعه نمی کنند هم بسیار بیش از این ها هستند.

این نماینده مجلس با اشاره به دستور اکید مقام معظم رهبری در سال ۹۳ برای رسیدگی به مشکل آلودگی هوا ادامه داد: از آن زمان دو سال می‌گذرد و دولت هم با برگزاری جلسات اضطراری مصوبات خوبی را به تصویب رساند اما حالا که دو سال گذشته هیچ کدام از مصوبات اجرایی نشده اند.

ناصری‌نژاد با بیان این‌که رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست مشکل گرد و غبار ر ا فراموش کرده‌اند یادآور شد: ظاهرا این مشکل برایشان عادی شده و تنگی نفس مردم خوزستان و گرفتاری جدی آن‌ها به فراموشی سپرده شده است. اگر این طور پیش برود خوزستان از بین خواهد رفت لذا به داد و استغاثه مردم برسید.

 

لایحه مقابله با آلودگی هوا ۲۵ مهر در دستور کار مجلس

علی مطهری در پایان جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس و در واکنش به تذکرات متعدد نمایندگان استان خوزستان درباره آلودگی هوا و ریزگردها اظهار کرد: آلودگی هوا مشکلی است که ان شاالله در دراز مدت حل می‌شود.

وی افزود: لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا بنا بود همین امروز در مجلس مطرح شود اما به دلیل اینکه گزارش‌های اعاده شده از شورای نگهبان همیشه اولویت دارد ما به این لایحه نرسیدیم.

مطهری اضافه کرد: این لایحه حتما در لایحه آینده مجلس مطرح خواهد شد دولت و مجلس هم باید همت کنند که مشکل آلودگی چه از نظر ریزگردها و چه از نظر آلودگی صنعتی رفع شود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.