رعایت بهداشت در تهیه غذای نذری ضروری است + توصیه بهداشت

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رییس مرکز بهداشت خوزستان از اعمال نظارت بهداشتی بر موکب‌ها، تکایا، مساجد و حسینیه‌های استان در ایام عزاداری مام محرم و صفر خبر داد.

دکتر شکراله سلمان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: با فرا رسیدن ماه‌های محرم و صفر و تهیه و توزیع نذورات در بین مردم، اعمال نظارت بر مراکز تهیه و توزیع نذورات، تکایا، مساجد و حسینیه‌ها در دستور کار کارشناسان مرکز بهداشت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: کارشناسان بهداشتی در سرکشی به این مرکز، آموزش متولیان و متصدیان تکایا و حسینیه‌ها در خصوص رعایت نکات بهداشتی در تهیه و توزیع نذورات را انجام می‌دهند.

سلمان‌زاده افزود: لزوم رعایت بهداشت نظافت سرویس‌های بهداشتی و گندزدایی سرویس‌ها در جهت جلوگیری از انتقال بیماری‌ها، شست‌وشوی صحیح دست‌ها و سبزیجات در راستای پیشگیری از انتقال بیماری‌های منتقله از آب و غذا و استفاده از دستکش و روپوش و کلاه هنگام تهیه و توزیع نذورات برای جلوگیری از انتقال آلودگی به غذا از مواردی است که متصدیان تکایا و حسینیه‌ها ملزم به رعایت آن هستند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان این‌که شبکه‌های بهداشت شهرستان‌ها در این ایام ملزم به طرح موضوع بهداشت تکایا در شورای سلامت شهرستان‌ها هستند، گفت: انجام بازدیدهای شبانه و خارج از وقت اداری از مساجد، تکایا و حسینیه‌ها با توجه به زمان فعالیت مساجد و تکایا در برنامه کارشناسان بهداشتی در این ایام قرار دارد.

وی گفت: در این ایام تاکید می‌شود که جهت تهیه نذری، از عرضه مواد غذایی حساس مانند سالاد الویه و مواد غذایی که بر پایه شیر و تخم مرغ تهیه می‌شود، خودداری شود.

سلمان‌زاده اظهار کرد: همچنین با توجه به استقرار پیک دوم بیماری التور (وبا) در این ماه‌ها، بر عدم عرضه سالاد کاهو و سبزیجات تاکید می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظروف یک‌بار مصرف استاندارد برای توزیع مواد غذایی گرم، ادامه داد: شربت و آب آشامیدنی را از مساجد و حسینیه‌ها و تکایایی استفاده کنید که برای خنک کردن آنها از یخ‌های خرد شده که بر روی سطوح آلوده بوده، استفاده نکرده باشند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و عدم رعایت مسایل بهداشتی در مساجد و تکایا و هیات‌ها، با سامانه تلفنی ۱۹۰ تماس بگیرند تا در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری لازم را به عمل آید.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.