آماده برگزاری یک سوم انتخابات آینده به صورت الکترونیکی هستیم

عصر جنوب – asrejonoob.ir: قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه ستاد انتخابات کشور از آذر امسال فعالیت خود را آغاز می کند، گفت: وزارت کشور آمادگی دارد یک سوم انتخابات آینده را به صورت الکترونیکی برگزار کند.

به گزارش ایرنا محمدحسین مقیمی سه شنبه در حاشیه همایش فرمانداران و بخشداران خوزستان در تالار امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: آمادگی داریم که یک سوم انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم و برای همین منظور کارشناسان وزارت کشور و شورای نگهبان در حال بررسی طرح هستند.
وی افزود: ستاد انتخابات کشور از اواخر آذر امسال فعالیت رسمی خود را آغاز می کند اما از هم اکنون کارهای مقدماتی، تدارکات و آموزش مجریان انتخابات در حال انجام است.
مقیمی همچنین درباره فرمانداران غیرهمسو با دولت اظهار کرد: سیاست دولت این است که از کسانی که برنامه های دولت را قبول داشته و کارآمد بوده، و برنامه های دولت را اجرا کنند، استفاده کند.
وی با بیان اینکه در زمینه انتخابات با فرمانداران تعارف نداریم تاکید کرد: فرمانداران ما در انتخابات گذشته به درستی عمل کرده و مشکلی نداشتند و امیدواریم در انتخابات آینده نیز به همین صورت باشد.
مقیمی در ادامه درباره اعتراض برخی فعالان سیاسی خوزستان نسبت به آنچه تبعیض در انتصاب برخی مدیران عنوان شده گفت: این مسائل در استان هایی که دارای تنوع قومی هستند وجود دارد البته در انتخاب مدیران شایسته سالاری مدنظر است و از همه قومیت ها و مذاهب باید استفاده شود.
وی درباره تاخیر در پرداخت خسارت سیل و خشکسالی به کشاورزان و روستائیان و برنامه دولت برای فقرزدایی از این مناطق نیز اظهار کرد: سیل در تعدادی از استان های کشور رخ داده و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ستاد بحران کشور بر اساس اولویت و در حد اعتبارات نسبت به پرداخت آنها اقدام می کنند.
استاندار خوزستان نیز درباره پرداخت خسارت سیل و ریزگرد به خوزستان گفت: بیمه، خسارت های کشاورزان را تامین نکرده است.
غلامرضا شریعتی با بیان اینکه خسارت سیل و ریزگرد در لایحه دولت قید شده بود افزود: تصویب این اعتبارات با توقف یکماهه روبه رو شد اما قرار است تا هفته آینده به دولت ارسال و تصویب شود.
وی تاکید کرد: بر اساس پیگیری انجام شده خسارت سیل به هیچکدام از استان ها پرداخت نشده است.
بر اساس این گزارش، خوزستان از حدود یک دهه پیش با خشکسالی روبه رو شده و در بیشتر حوضه های آبی کشاورزان قادر به کشت نبودند. فروردین ۹۴ و ۹۵ نیز برخی شهرهای استان بر اثر وقوع سیل دچار خسارت جدی شدند. این مساله باعث شد کشاورزان تنها معیشت خود را از دست بدهند. فعالان اجتماعی مهاجرت روستائیان و حاشیه نشینی را از تبعات جبران نشدن این خسارت های طبیعی می دانند. یکی از اولویت های وزارت کشور امسال کاهش آسیب های اجتماعی اعلام شده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.