در ۴۸ ساعت گذشته؛ مراجعه ۸۹۶ بیمار تنفسی به بیمارستان های خوزستان

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گفت: به دنبال وقوع گرد و غبار در چند روز گذشته در خوزستان، در ۴۸ ساعت گذشته ۸۹۶ نفر با مشکل تنفسی به بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این استان مراجعه کردند.

دکتر شهیار میرخشتی دوشنبه اظهار کرد: روز شنبه ۱۰ مهر ، ۴۴۶ نفر از مردم خوزستان به بیمارستان های تابعه این دانشگاه مراجعه کردند که از این تعداد ۳۸ نفر بستری شدند.

وی افزود: همچنین در روز یکشنبه ۱۱ مهر، ۴۵۰ نفر در استان به بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده که از این تعداد ۴۱ نفر در بیمارستان بستری و بقیه افراد تحت مداوای سرپایی قرار گرفته و با حال مساعد از بیمارستان مرخص شدند.

میرخشتی ادامه داد: روز شنبه ۱۰ مهر با آغاز پدیده گرد و خاک، در پی تماس مردم به دلیل مشکلات تنفسی ۱۸ مورد ماموریت اورژانس انجام و در روز یکشنبه با شدت گرفتن گرد و غبار تعداد ۲۱ مورد ماموریت فوریت های اورژانس به ثبت رسید و ماموران اورژانس با حضور در محل، اقدامات اولیه درمانی را ارائه کردند.

رئیس اورژانس ۱۱۵ خوزستان در خصوص تعداد آمار مراجعان تنفسی به بیمارستان های اهواز گفت: در روز شنبه ۱۰ مهر ۹۵ تعداد ۹۹ نفر و در روز یکشنبه ۱۱ مهر تعداد ۸۶ نفر از آمار مراجعان به بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز متعلق به شهر اهواز بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به بهبود هوا درخوزستان و کاهش پدیده گرد و خاک از صبح دوشنبه، شاهد کاهش تعداد مراجعان مشکلات تنفسی به اورژانس و مراکز درمانی این استان باشیم.

این آمار غیر از آمار مراجعان تنفسی ناشی از گرد و غبار در دانشکده های علوم پزشکی آبادان، دزفول و بهبهان و شهرستان های زیر مجموعه آنهاست.

به دنبال وقوع پدیده گردو غبار در خوزستان میزان آلودگی هوا روز شنبه در آبادان و اهواز به ترتیب ۱۸و ۱۷ برابر حد مجاز بود و بیشترین میزان ریزگرد در ساعت هشت صبح روز یکشنبه در شادگان یک هزار و ۴۷۷ میکروگرم بر متر مکعب اعلام شده است.

پدیده گرد و غبار باعث تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و کاهش ساعات کار اداری در خوزستان شد و لغو برخی پروازها را به دنبال داشت.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.