بازهم خوزستان، بازهم خاک/ دید در ماهشهر ۵۰۰ متر/ ادارات هم تعطیل شدند/ پروازها لغو/ شادگان رکورد زد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل هواشناسی خوزستان از تداوم پدیده گرد و غبار تا پایان هفته خبر داد.

کوروش بهادری با اشاره به تداوم گرد و غبار تا اواخر هفته اظهار کرد: توده گرد و غبار از اوایل ظهر روز جمعه از کشور عراق وارد استان خوزستان شده است؛‌روز گذشته شدت گرد و خاک بسیار بالا بود و امروز نیز این پدیده همچنان ادامه دارد.

وی با بیان این‌که کانون گرد و خاک دیروز و امروز، در کشور عراق است، افزود: این کانون‌ها به سبب بادهای شدید منطقه‌ای فعال شده و گرد و خاک با جریانات جنوبی به نواحی غربی و مرزهای کشورمان وارد شده است.

بهادری با اشاره به شدت گرد و خاک دیروز و امروز ادامه داد: به دلیل جو پایداری که بر استان خوزستان حاکم است، گرد و غبار تا آخر وقت امروز نیز در بیشتر نقاط استان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: اکنون میزان دید افقی در شهر ماهشهر ۵۰۰ متر، اهواز ۱۰۰۰ متر، شوش ۶۰۰ متر، شوش ۱۰۰۰ متر،‌ دزفول ۷۰۰ متر، بهبهان ۷۰۰ متر و آغاجری و امیدیه نیز ۷۰۰ متر است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان این‌که دمای هوا تا پایان هفته بین ۱ تا ۳ درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد داشت، اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ایذه و دهدز با ۱۵ درجه و بهبهان با ۳۴ درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان خوزستان گزارش شدند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین ۲۱ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان اعلام کرد: ساعت کار کلیه ی ادارات در خوزستان به دلیل وجود پدیده ریزگردها و آلودگی هوا تا ساعت ۱۳ است.

هاشم بالدی بیان کرد: این تصمیم برای حفظ سلامتی شهروندان خوزستانی گرفته شده است.
پیش از این، این مدیریت در اطلاعیه ای تمامی مقاطع تحصیلی خوزستان را به دلیل شدت پدیده گردو غبار تعطیل اعلام کرده بود.
بالدی افزود: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی به دلیل پایداری جو، گرد و غبار تا پایان وقت روز یکشنبه در خوزستان ماندگار است.
وی گفت: همچنین کلاس های درس تمامی دانشگاه های خوزستان نیز در نوبت بعدازظهر یکشنبه به دلیل آلایندگی هوا تعطیل است.

غلظت ریزگردها در آسمان آبادان و خرمشهر به میزان بیش از چهار برابر حد مجاز در روز یکشنبه، سبب لغو ۲ پرواز فرودگاه بین المللی آبادان شد.

بنابر اعلام اطلاعات پرواز فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان، پرواز تهران – آبادان – مشهد با شماره ۳۷۵۰ که قرار بود در ساعت ۷:۳۰ دقیقه در فرودگاه آبادان به زمین بنشیند به علت کاهش دید خلبان ناشی ازگرد و غبار لغو شد.
همچنین پرواز شماره ۳۷۸۰ آبادان به مشهد که قرار بود ساعت ۸:۳۰ دقیقه انجام شود عملی نشد.
در دو روز گذشته نیز پروازهای شرکت هواپیمایی کیش ایر به مقصد تهران و پرواز هواپیمایی آسمان به مقصد مشهد به علت پدیده گرد و خاک نیز انجام نشد.
هم اکنون میزان گرد و خاک معلق در هوای آبادان چهار برابر حد مجاز معادل ۷۰۸ میکروگرم بر متر مکعب است.

مدیر بیمارستان ولیعصر خرمشهر از مراجعه چهار تن از شهروندان خرمشهری به این بیمارستان در روز گذشته و در پی بروز گرد وغبار اخیر خبر داد.

سید مهدی ضیائی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به مراجعه ۴ تن به این بیمارستان به دلیل عوارض ناشی از گردوغبار، اظهار کرد: این افراد از بیماری تنفسی رنج می برند که با بروز گرد وغبار مشکلاتی برایشان بروز کرده است.

وی اضافه کرد: ۲ تن از این افراد در اورژانس بیمارستان پذیرش و به صورت سرپایی درمان و صبح امروز از بیمارستان مرخص شدند و ۲ نفر دیگر از مطب به بیمارستان اعزام شده بودند که در بخش داخلی بیمارستان بستری شدند و در حال حاضر روند درمان آنها ادامه دارد.

مدیر بیمارستان ولیعصر خرمشهر عنوان کرد: این بیمارستان همچون همیشه در آمادگی کامل است اما مشکل حادی در شهرستان وجود ندارد تا حالت آماده باش اعلام شود.

رئیس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت:غلظت گردو غبار در شادگان در روز یکشنبه یک هزار و ۴۹۲ میکروگرم بر مترمکعب معادل ۹٫۹ برابر حد مجاز است که بیشترین میزان غلظت را در این روز در خوزستان دارد.

شهریار عسکری یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: میزان گرد وغبار درساعت ۱۰ صبح امروز در اهواز یک هزار و ۲۸۷، اندیمشک ۹۲۰، دزفول یک هزار و ۲۱۹، شوشتر یک هزار و ۳۲۱، ماهشهر یک هزار و ۳۱۴، بهبهان یک هزار و ۳۳۶، و امیدیه ۹۷۹ میکروگرم بر متر مکعب است.
وی گفت: میزان گرد وغبار درساعت ۹ صبح امروز در اهواز یک هزار و ۲۹۹، اندیمشک یک هزار و یک ، دزفول یک هزار و ۱۰۵،شوشتر یک هزار و ۲۸۷ ،گتوند یک هزار و ۱۷۹، ماهشهریک هزار و ۳۹۲، بهبهان یک هزار و ۲۲۸، امیدیه ۹۸۹،آبادان ۷۷۷،و شادگان یک هزار و ۵۰۸ میکروگرم بر متر مکعب بود که از شب گذشته تاکنون میزان ریزگردها در این مناطق تغییر چندانی را نشان نمی دهد.
طبق پیش بینی هواشناسی به دلیل پایداری جو، گرد و غبار تا پایان وقت امروز در خوزستان ماندگار است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.