معاون وزیر: رفع مشکل کم آبی خوزستان نیازمند ۹ هزار میلیارد اعتبار است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: «رحیم میدانی» امروز (یکشنبه) در نخستین روز از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی آب و تاسیسات آب و فاضلاب کشور درباره عبور کشور از شرایط کم آبی و تنش آبی افزود: امسال نزدیک به ۳۰۰ شهر کشور با جمعیتی افزون بر ۳۵ میلیون نفر با شرایط تنش آبی روبرو شدند که این مساله در بخشی از این شهرها به مساله کم بارشی یا پربارشی ارتباطی نداشت.
به گفته این مسئول، در بسیاری شهرها منابع آب وجود دارد اما به سرمایه گذاری نیاز است؛ برای نمونه برای تامین آب شهر قزوین ۶۰ میلیون مترمکعب آب از سد طالقان در نظر گرفته شده است اما باید خط انتقال آن اجرا شود که به نیاز بودجه و اعتبار دارد.
وی گفت: مشکل برخی دیگر از شهرهایی که به دلیل کمبود آب پشت سدها با تنش روبرو شده بودند، با بارش نزولات آسمانی برطرف شد.
میدانی درباره وضع آبی اصفهان اعلام کرد: پنج میلیون نفر از جمعیت شهرها و روستاهای این استان برای تامین کامل آب به اجرای سامانه دوم آبی و ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیازمندند.
معاون وزیر نیرو گفت: استان خوزستان برای رفع مشکل کم آبی نیازمند ۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است که اگر در طول سه سال آینده تامین شود، بطور حتم کمک بزرگی به صنعت آب وفاضلاب نیز خواهد شد.
وی رفع نیاز آبی بندرعباس را نیازمند ساخت و راه اندازی آب شیرین کن برشمرد و گفت: سرمایه گذار این طرح فقط دو سال به دنبال تامین اعتبار و تسهیلات از صندوق توسعه ملی بود و بر این اساس، یکی از مشکلات جدی، سرمایه گذاری و اجرای پروژه ها در کشور تامین منابع مالی است..

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.