آیت الله حیدری: آبادی خوزستان باید به دست جوان‌هایش اتفاق بیفتد/ مسئولان بدانید که حق مردم این نیست/ آب خوزستان برای باغات این استان است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آبادی خوزستان باید به دست جوان قوی اش اتفاق بیفتد، همان بسیجیانی که روزگاری در مقابل بعثی ها ایستادند و آن افتخارات را آفریدند.

 آیت الله محسن حیدری شنبه شب در نخستین همایش نقش بندر چوئبده، عشایر و لنجداران در دفاع مقدس که در محل اداره بندر چوئبده برگزار شد، اظهار کرد: معنا ندارد که برای آباد کردن خوزستان از استانهای دیگر نیرو بیاورند، مگر جوانهای این منطقه کجا رفته اند که نباید به آنها اعتماد کنند، در دوران جنگ تحمیلی به آنها اعتماد کردیم و آنان نیز قابلیتهایشان را نشان دادند، حالا چرا برای آبادی خوزستان به اینها اعتماد نمی کنند؟

وی ضمن تاکید بر نقش مردم چوئبده در جنگ تحمیلی به خصوص در آزادسازی آبادان از آن حصر تاریخی، عنوان کرد: در آستانه مهر ۵ مهر سالروز روز شکسته شدن حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه به فرمان امام امت قرار داریم و یادی کنیم از آن دوران پرشکوه و دورانی که لنجداران مجاهد در آن نقش آفرینی کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، خطاب به مسئولان با بیان اینکه مردم ما اعم از عرب، لر، بندری، بختیاری، قشقایی و غیره طبق فرمایش امام امت، دین خود را به اسلام و نظام ادا کردند، تصریح کرد: ۲۳ هزار شهید رقم کمی نیست، ۱۰ درصد از شهدای کشور را خوزستانی ها تشکیل می دهند، در کل کشور ۲۳۰ هزار شهید در دوران دفاع مقدس داشتیم که ۱۰ درصد آنها ازخوزستان بودند و این در حالی است که درصد جمعیت خوزستان پنج درصد جمعیت کل کشور بود و این بدان معناست که ظرفیت شهدای خوزستان دو برابر ظرفیت جمعیت اش است و این افتخار بسیار بزرگی است که امام امت تنها در مورد مردم خوزستان و به ویژه در طلیعه آنها عشایر عرب خوزستان که نقش اول را ایفا کردند، بیان داشتند.

وی گفت: دشمن بعثی بنام آنها و برای آزادی و خدمت به آنها وارد جنگ شد، اما با آن بصیرتی که خداوند به مردم عرب منطقه داده بود بیشتر از هر کسی مقاومت کردند و شهرهایشان بیشتر از همه شهرها مورد تعدی و تجاوز دشمنان قرار گرفت و جوانان بسیاری از آنها به درجه رفیع شهادت نائل شدند و این مایه ی افتخار است.

مسئولان بدانید که حق مردم این نیست

آیت الله حیدری افزود: مسئولان بدانید که حق مردم این نیست که پس از گذشت ۲۸ سال از پایان جنگ تحمیلی هنوز گرفتار مشکل بیکاری جوانانشان هستند، لنج داران منطقه چوئبده ماهها معطل می مانند و اجازه رفت و آمد برای صیادی و تجارت به آنها داده نمی شود، ما نیز بر این عقیده ایم که قاچاق کالا ممنوع، حرام و موجب فساد است اما بایستی ترتیبی اتخاذ شود تا تجارت قانونی و صحیح انجام شود و با برداشتن موانع از پیش پای لنجداران ضمن پرداختن آنان به امر تجارت می توان رونق و توسعه را نیز در منطقه موجب شد.

وی اضافه کرد: کشاورزان این منطقه با مشکل آب کشاورزی مواجهند، چرا باید وضعیت این گونه باشد چرا باید مسئولان دولت مرکزی چه در زمان دولت سازندگی، دوران اصلاحات و دوران تدبیر و امید، آب کارون را به استانهای دیگر منحرف کردند و مردم خوزستان را تشنه لب گذاشتند.

آیت الله حیدری تصریح کرد: آیا آب کارون بایستی باغات رفسنجان و پسته رفسنجان را سیراب کند اما نخیلات آبادان، خرمشهر، چوئبده و شادگان تشنه بمانند؟ آیا این را باقیات و صالحات می دانید یا این شر، فساد، ظلم و تبعیض است که قابل تحمل هم نیست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: این کارها خوب نیست مسئولان امر باید به خوزستان توجه کنند و حق آن را بدهند، خوزستان تنها به خوزستانی تعلق ندارد، خوزستان متعلق به همه کشور است، خوزستان گلوگاه ایران است، اگر خوزستان آباد شود، تمام ایران آباد می شود.

وی افزود: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را که مقام معظم رهبری دستور دادند، اگر اجرایی می شد نیمی از محصولات غذایی مورد نیاز کشور تامین می شد، اما آقایون تعلل کردند، اجرایی نکردند و حالا هم که برای اجرا آب را قطع کرده اند، وقتی آب نباشد طرح بلا ثمر و بی نتیجه می ماند، این ظلم و اجحاف است، نباید مسئولان زیر بار این ظلم و اجحاف بروند و دستشان را به این ظلم و ستم آلوده کنند.

کارون نباید منحرف شود

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: کارون به مردم خوزستان تعلق دارد، نباید منحرف شود، بایستی جریان پیدا کند تا مردم بتوانند به راحتی کشاورزی کنند، زمین هایی که در اختیار منابع طبیعی است بایستی در اختیار مردم قرار گیرد، مردمی که در مقابل صدام ایستادند و آبادان را از حصر نجات دادند این شایستگی و توان را دارند که زمین های خودشان را آباد کنند.

آیت الله حیدری تصریح کرد: مگر افراد دارای تحصیلات و مدارج عالی در خوزستان کم هست که کارخانه ها و شرکتهای موجود در خوزستان بایستی عمده نیروهای مورد نیاز خود را از جاهای دیگر تامین کنند؟ آیا درست است که مدیران این شرکتهای خوزستانی به صورت پروازی از تهران و جاهای دیگر بیایند و افراد تحصیل کرده خوزستانی عطشان به دنبال کار بگردند اما کار گیرشان نیاید؟

مشکلات به مسئولان بالادست منعکس شود

امام جمعه موقت اهواز یادآور شد: گفتن این مسائل لازم است، مردم باید بدانند این حق است و باید مطالبه حق را انجام دهند البته برای مطالبه حق در چارچوب قانون و اهداف انقلاب و با همگرایی همه طبقات و اقشار، قومیت ها، علما، نخبگان، دانشگاهیان، حوزویان، نمایندگان مردم در مجلس و مدیران همه در کنار هم مطالبات به حق خود را بخواهند، مردم ما عزیز هستند و نباید ذلیل شوند، نباید برای یک لقمه نان شب دچار ذلت شوند، این حرف دل مردم است و مسئولان منطقه باید این حرفها را به مسئولان بالا دست منعکس کنند.

وی گفت: ما هر کجا که می رویم این حقایق را بازگو و  گوشزد می کنیم زیرا می دانیم که مسئولیت شرعی داریم روز قیامت از ما می خواهد، اگر سکوت کنیم می ترسیم که مشمول این حدیث شویم که می فرماید«ساکت ان الحق شیطان الاخرس».

آیت الله حیدری خطاب به عشایر عرب منطقه به خصوص جوانان افزود: شما میراثی گران قدر از خون شهدا را بر دوش دارید، عزیزان شما شهید شدند تا راه پر افتخار اسلام، ولایت، اهل بیت، انقلاب اسلامی، آرمانهای امام امت، ولایت فقیه، آرمانهای امام زمانی زنده بماند و شما باید با عزت و کرامت همچنان این راه را طی کنید، فرهنگ شهدا را بیاموزید و ادامه دهنده راه آنها باشید.

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: باید بدانیم که مملکت ما مملکت امام زمان است، مملکت ما مورد حسد و طمع بیگانگان  دور دست مانند امریکا، اسرائیل،غربی ها و هم بیگانگان نزدیک همپون آل سعود که آل یهود است، قرار دارد، دولتهای جیره خوار منطقه خلیج فارس، چشم طمع به کشور ما دوخته اند اما ما با رشادت جوانهایمان و با عزیمت بسیجی هایمان ثابت می کنیم که هر دشمنی بخواهد چشم بد به این سرزمین و این خاک بیندازد دهن آن را خورد خواهیم کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان تصریح کرد: درسی که جوانان شهید ما به صدام و حزب بعث دادند تا ابد باقی می ماند، جوانان ما ادامه دهندگان راه شهدای پر افتخارند، امیدواریم تا با عزت و افتخار در زیر پرچم جمهوری اسلامی با وحدت و اتحاد ملی همچنان این راه پر افتخار را طی کنیم

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید).

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.