استاندار: کسی حق ندارد از جیب مردم هزینه‌ کند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان با انتقاد از عملکرد سازمان ثبت اسناد در خصوص تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نظام مهندسی در زمینه تهیه نقشه تفکیکی آپارتمان‌ها، گفت: هزینه درست کردن برای مردم کار ناثوابی است و این‌که بیاییم تفاهم کنیم تا از جیب ملت هزینه انجام شود، خطا است و هیچ کسی حق ندارد از جیب نفر سوم هزینه‌ای انجام دهد.

غلامرضا شریعتی در جلسه شورای گفت‌وگو بخش‌خصوصی و دولت که روز گذشته، سوم مهرماه برگزار شد، اظهار کرد: عمل کردن به این تفاهم‌نامه با توجه به لغو آن از سوی دیوان عدالت توسط سازمان ثبت اسناد استان وجه قانونی ندارد و این سازوکار باید حل شود.

وی با اشاره به عملکرد سازمان ثبت اسناد و نظام مهندسی در خصوص تفاهم‌نامه منعقد شده میان خود در بحث نقشه تفکیکی آپارتمان‌ها عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی و ثبت اسناد در مقامی نیستند که بیایند برای مردم تعیین و تکلیف و هزینه‌ای را بر دوش مردم تحمیل کنند و در این زمینه باید روال قانونی آن طی شود و هیئت دولت آن را تصویب کند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در این زمینه مردم یا باید پول دهند یا سردرگم شوند که در نهایت نیز برای حل مشکل خود پول پرداخت کنند و این مسأله بسیار بد و نادرست است و این سیاستی است که سازمان ثبت اسناد دنبال می‌کند.

وی افزود: رئیس اداره راه و شهرسازی نیز در این زمینه به عنوان متولی مسکن باید به موضوع ورود و تکلیف آن را مشخص کند و با تقسیم کاری که به درستی انجام می‌گیرد مشکلات به وجود آمده برای مردم حل شود.

شریعتی گفت: نباید تلاش کنیم تا یک کار را آن قدر فرسایشی کنیم که در نهایت رها شود و حقی که حق مردم است با فرسودن رها نمی‌شود و باید باز پس گرفته شود.

وی با اشاره به این‌که در زمینه بحث تفکیک آپارتمان‌ها، موافق انجام دادن آن توسط سازمان نظام مهندسی هستیم، عنوان کرد: اگر سازمان ثبت اسناد در این زمینه منابعی ندارد، حق ندارد که این مسأله را برون‌سپاری کند و می‌تواند مانند گذشته آن را انجام دهد و اگر بخواهند این کار را برون‌سپاری کنند، خودشان باید هزینه آن را بدهند.

شریعتی ادامه داد: اگر در تفاهم‌نامه یا قانونی حقی از مردم ضایع می‌شود باید اصلاح شود و اگر بنا است مسأله‌ای حل شود باید روال قانونی خود را طی کند و حل شود نه این‌که با دور زدن بخواهیم آن را میان خودمان حل کنیم.

وی عنوان کرد: به این شکل عمل کردن در جامعه هرج و مرج به وجود می‌آورد و اگر اجازه داده شود تا هر سازمانی در کشور به نفع سیستم خود تصمیم بگیرد مشکلات فراوانی به وجود خواهد آمد. در این زمینه هیچ‌گونه قضاوتی انجام نمی‌دهم اما باید این کار، روند خود را به درستی طی کند و سپس اجرایی شود.

استاندار خوزستان با اشاره به این نکته که مردم نباید برای شبکه برق پولی پرداخت کنند، خاطرنشان کرد: شرکت‌های توزیع نباید برای نصب شبکه‌های برق از مردم پولی دریافت کنند و این مسأله جزؤ وظایف آن‌ها است و مردم نیز باید از این موضوع مطلع باشند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.