سرشماری آغاز شد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان گفت: مرحله اینترنتی سرشماری نفوس در استان از امروز آغاز و تا روز ۲۴ مهرماه ادامه خواهد داشت.

پیش از ظهر امروز مراسم بازگشایی مدارس در هنرستان حضرت آمنه(س) از توابع ناحیه یک آموزش و پرورش شهرستان اهواز برگزار شد.

در این مراسم، زنگ سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، آغاز هفته دفاع مقدس و زنگ مهر سال تحصیلی جدید به صدا درآمد.

امید حاجتی در حاشیه برگزاری این مراسم با اشاره به آغاز کار سرشماری نفوس در سطح استان همزمان با کل کشور اظهار کرد: این سرشماری به دو صورت اینترنتی و حضوری انجام خواهد شد و در این طرح که هر ۱۰ سال یک‌بار صورت می‌گیرد، اطلاعات مبنایی پژوهش‌ها و برنامه‌ریزی‌های کشور به‌دست می‌آید.

وی با اشاره به مهم بودن این طرح افزود: انجام هیچ کار و برنامه‌ای بدون داشتن آمار و اطلاعات دقیق میسر نخواهد شد و برای بهبود وضعیت شاخص‌های کشور در زمینه‌های اقتصادی، تحصیلی و… این نتایج موثر خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان با بیان اینکه در این سرشماری برای نخستین‌بار در کشور امکان ثبت اینترنتی اطلاعات توسط خانواده‌ها وجود دارد تصریح کرد: مرحله مقدماتی این طرح از امروز تا ۲۴ مهرماه به صورت اینترنتی خواهد بود و هم استانی‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت sarshomari.95.ir در این سرشماری شرکت کنند.

حاجتی با اشاره به آغاز عملیات میدانی این سرشماری از ۲۵ مهر خاطرنشان کرد: این طرح نیز تا پایان روز ۲۵ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت و ماموران با حضور در محل، اقدام به ثبت مشخصات خانواده‌هایی می‌کنند که موفق به حضور در طرح اینترنتی نشدند.

بر اساس این گزارش، این طرح به مانند سایر نقاط کشور در استان خوزستان آغاز شد و افرادی که در طرح به صورت اینترنتی شرکت کرده‌اند، با دریافت کد رهگیری به کار خود در این برنامه پایان خواهند داد.

افراد پس از دریافت کد رهگیری در زمان حضور ماموارن سرشماری با ارائه آن دیگر نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.