استاندار شریعتی: ما از متوسط کشوری بسیار عقب تر هستیم/ زیرساخت های خوزستان در دوران کهنسالی خود قرار دارند/ منافع خوزستان ملی است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان با بیان اینکه بار ترافیکی تأمین نیازهای سایر استان های کشور روی دوش راه های استان است، گفت: به علت بار ترافیکی که بر روی راه های استان به واسطه تأمین نیازهای دیگر نقاط کشور تحمیل می شود مکررا گفته ایم که نباید جاده های استان مانند دیگر جاده ها سنجیده و استاندارد سازی بشود زیرا ما از متوسط کشوری بسیار عقب تر هستیم.

غلامرضا شریعتی در جلسه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که امروز، ۳۱ شهریورماه با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی خدمات بسیاری در شهرهای مختلف کشور ارائه شد اما این خدمات در خوزستان به علت اینکه این استان درگیر جنگ بود، یا ارائه نشد یا به ارائه آنها نیازی نبود.
وی افزود: به علت اینکه ظهور و بروز نفت از خوزستان شروع شد، خدمات و زیرساخت هایی در بخش های آب، فاضلاب و برق و … در این استان ارائه شد اما این زیرساخت ها در دوران کهنسالی خود قرار دارند و نیاز به بازیابی و احداث مجدد دارند.
شریعتی تصریح کرد: بنابراین برخی زیرساخت های استان به علت جنگ تحمیلی تخریب شدند و دیگر زیرساخت ها نیز اکنون در دوران کهنسالی خود قرار دارند و باید آنها را بازیابی کرد و به همین علت است که خوزستان در زمینه های مختلف با مشکلات عدیده ای مواجه است و برای دستیابی به توسعه همه جانبه در وهله اول باید در خصوص این زیرساخت ها به نتیجه مشخصی رسید.
وی با بیان این که خوزستان در زمان دفاع مقدس، کربلای ایران بود، خاطرنشان کرد: به علت پتانسیل ها و قابلیت های مختلف خوزستان، خدماتی از این استان برای کل کشور ارائه می شد که ما مجزا از خدمات حوزه انرژی و تولید نفت، گاز و مواد پتروشیمی و صنایع مادر، بنادر بزرگی نظیر بندر آبادان، بندر خرمشهر و بندر امام خمینی (ره) داریم و عمده محصولات مورد نیاز کشور از این بنادر وارد می شود و همچنین صادرات عمده کالاهای کشور نیز از طریق این بنادر صورت می گیرد.
شریعتی عنوان کرد: بندر امام (ره) مهمترین بندر خوزستان است که تمام غله مورد نیاز کشور از طریق این بندر وارد می شود. سالانه چهل میلیون تن کالا وارد این بندر می شود که کل مصرف استان از این رقم حداکثر ۴ یا ۵ میلیون تن است و ۳۵ میلیون تن دیگر به سایر نقاط کشور می رود. بنابراین بار ترافیکی نیازهای استان های دیگر کشور روی دوش جاده های خوزستان است.
وی ادامه داد: بنابراین به واسطه این خدماتی که خوزستان به کشور ارائه می کند و اینکه راه های استان متحمل بار ترافیکی موجود می شوند، مکرراً به مسئولان عالی کشور گفته ایم که بنا نیست راه های استان مانند سایر جاده های دیگر نقاط کشور سنجیده و استانداردسازی شود.
استاندار خوزستان با بیان اینکه چهار پنجم کالاهای وارداتی از بندر امام (ره) به مصرف دیگر نقاط کشور می رسد، گفت: اکنون آزادراه های استان بسیار عقب تر از میانگین و استاندارد کشور هستند. بنابراین قابل قبول نیست که راه های استان همانطور که جاده های استان های دیگر مورد سنجش قرار می گیرند، سنجیده و استانداردسازی شود.
شریعتی اظهار کرد: به علت منافعی که خوزستان برای کشور دارد، اول باید مشکلات خوزستان حل شود. مردم مشاهده و لمس می کنند که منافع خوزستان برای کل کشور صرف می شود،  بنابراین انتظار دارند اول مشکلات خودشان حل شود و من این موارد را به مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز گفتم.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • کسی که در دوران انقلاب ۶ سال داشت الان باید استاندار شود و انقلابیون خانه نشین و این به گفته خیلی از مردم نیز عدالت محسوب میشود.