استخدام های شرکت نفت بومی شود/ ۶۰ درصد هورالعظیم در دولت یازدهم ابگیری شد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت:تاکید شده بالای ۸۵ درصد نیروهایی که در پروژه های نفتی استخدام می شوند از داخل استان باشند و اولویت را به نیروهای دشت آزادگان و هویزه بدهند.

غلامرضا شریعتی روز جمعه در بازدید از طرح ها و پروژه های شیلات خوزستان با بیان اینکه پروژه های عمرانی قابل دفاع در دشت آزادگان و غرب کارون در دست اجرا و برنامه ریزی است، گفت:جوانان باید دوره ها، تخصص ها و تکنیک های لازم را یاد گرفته و تکنیسین شوند.
وی از فرماندار شهرستان دشت آزادگان خواست، کمیته های اشتغال شهرستان را با همراهی فنی و حرفه ای فعال کند و سازمان های مربوطه نیز مشغول آموزش علاقه مندان شوند.
استاندار خوزستان توضیح داد:از محل پروژه های نفتی وزیر نفت پذیرفته است تا ۶ هزار میلیارد ریال کار عمرانی در شهرستان اجرایی شود، همچنین سرمایه گذاری نفت ۵ تا ۶ میلیارد است.
وی از پروژه پرورش ماهی دشت آزادگان به عنوان نمونه بارز اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت:با اجرایی شدن فاز دوم این طرح، استان خوزستان رتبه نخست کشوری در آبزی پروری را کسب می کند.
استاندار خوزستان تصریح کرد:پروژه پرورش ماهی دشت آزادگان از بزرگترین پروژه های پرورش ماهی کشور است که فاز ۱ آن راه اندازی شده و فاز دوم نیز با مشکلاتی مواجه است.
شریعتی ادامه داد: ۹ مزرعه دار نیز مشکلاتی با بانک سپه داشتند که با مسئولان بانک هماهنگی های لازم انجام شده است و بزودی مشکلاتشان حل می شود.
وی با مهم خواندن تکمیل این پروژه گفت:این پروژه تولید درونزا دارد و جوانان زیادی در آن مشغول به کار می شوند، همچنین صادرات خوبی را در پی داشته و نمونه کاملی از اقتصاد مقاومتی است.
شریعتی گفت: علاوه بر ایجاد اشتغال و تولید، زیبا بودن این پروژه باعث می شود که جنبه گردشگری هم داشته باشد.
وی بیان کرد: صنایع تبدیلی در کنار این پروژه ایجاد خواهد شد و مزارع کشت علوفه خواهد داشت البته این مزارع مشکل زهکش دارد و آب جمع شده موجب از بین رفتن زمین ها می شود که این موضوع با شیلات در میان گذاشته شده و قرار است سیستم پمپاژ برای خروج زهاب نصب شود تا از تخریب زمین جلوگیری شود.
استاندار خوزستان تاکید کرد:از جمله اقدامات در آینده این است که در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری زمین های کشت علوفه آورده شوند البته هنوز این امر مصوب نشده است.
*** ۶۰ درصد هورالعظیم در دولت یازدهم ابگیری شد
استاندار خوزستان در ادامه سخنانش با تشریح برنامه های دولت یازدهم در دشت آزادگان، گفت:با تدبیر دولت یازدهم، ۶۰ درصد هورالعظیم آبگیری شده و مابقی آن نیز انجام می شود.
شریعتی همچنین با بیان چهار خطه شدن مسیر مرز چذابه تا سال آینده، گفت:با تحقق این مهم، رونق بازارچه مرزی بیشتر شده، البته این کار ها باید زودتر در انجام شود.
وی گفت: آب غدیر نیز تا یک ماه آینده به شهر دشت آزادگان وارد می شود.
به گزارش ایرنا استاندار خوزستان روز جمعه از طرح‎ها، پروژه های شیلات خوزستان، سایت پمپاژ آب و فاز دوم طرح آزادگان بازدید کرد.
در این دیدار جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان خزوستان نیر رئیس سازمان جهادکشاورزی، مدیر عامل بانک سپه، مدیر کل کار و امور اجتماعی خوزستان برای بررسی مشکلات وام بانکی تعاونی ها علوفه کاران حضور داشتند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.