کارشناسان بهداشت به مدارس می روند/ بوفه های غیرمجاز پلمپ می شوند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رئیس اداره سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: سه دستورالعمل در خصوص بهداشت محیط، بیماری‌های روده‌ای و معده‌ای و ریزگردها برای سال تحصیلی جدید به تمام مدارس استان ابلاغ شده است.

امید مقیمی‌پور اظهار کرد: اقداماتی که در زمینهٔ مسائل بهداشتی برای مدارس انجام شده، اغلب برای بهسازی فضای مدارس بوده است؛ بهسازی سرویس‌های بهداشتی مدارس نیز در دستور کار قرار داشت.

وی با بیان این‌که در طول سال تحصیلی، کارشناسان بهداشت از سوی دانشگاه علوم پزشکی و اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش برای نظارت بر وضعیت بهداشتی از مدارس بازدید خواهند کرد، تصریح کرد: سه دستورالعمل نیز در خصوص بهداشت محیط، بیماری‌های روده‌ای و معده‌ای و ریزگردها برای تمام مدارس استان ارسال شده است.

مقیمی‌پور گفت: در این دستورالعمل‌ها نکات مهم و جزئیاتی که باید از سوی مدارس در خصوص مسائل مختلف رعایت شود، بیان شده است؛ به‌طور مثال در خصوص بیماری‌های روده‌ای و معده‌ای، آموزش‌وپرورش بر بحث بهداشت مواد خوراکی مصرف‌شده در مدارس تأکید دارد. در خصوص ریزگردها نیز تأکید شده است که فضای مدارس باید مورد بهسازی و ایمن‌سازی‌های لازم قرار گیرد.

رئیس اداره سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان خاطرنشان کرد: اقداماتی در راستای دستورالعمل‌های ارسالی در مدارس انجام شده اما آمار نهایی فعالیت‌های انجام‌شده و یا تعداد مدارسی که با مشکلاتی در حوزه‌های مختلف مانند سرویس‌های بهداشتی یا دستگاه‌های آب‌سردکن و … مواجه بوده‌اند، در هفته اول مهرماه جمع‌آوری و مشخص خواهد شد.

مقیمی‌پور درباره اقدامات انجام‌شده برای ساماندهی بوفه‌های مدارس، تصریح کرد: در دستورالعمل‌های ارسال‌شده به مدارس به بحث بوفه‌ها نیز پرداخته شده است؛ در این خصوص سه موضوع شامل فضای بوفه، محصولات غذایی موجود در بوفه و سلامت فرد فروشنده بررسی می‌شود. فروشنده باید از نظر سلامتی از سلامت کامل برخوردار بوده و مواد غذایی بوفه نیز باید دارای ارزش غذایی باشد. در واقع مواد غذایی مانند چیپس، پفک و هرگونه ساندویچ دست‌ساز نباید در بوفه‌ها به فروش برسد.

وی اکید کرد: در طول سال تحصیلی کارشناسانی برای نظارت بر کار این بوفه‌ها از مدارس بازدید خواهند کرد و اگر مشاهده شود که بوفه‌ای موارد بهداشتی مدنظر را رعایت نکرده است، آن بوفه پلمپ خواهد شد و از مدیر مدرسه نیز قطعاً توضیحاتی خواسته می‌شود؛ این موضوع همچنین به اداره ارزیابی عملکرد آموزش‌وپرورش گزارش می‌شود و با مدرسه برخوردهای لازم صورت می‌گیرد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.