دما کاهش می یابد + دمای شهرهای مختلف

عصر جنوب- تابستان روزهای آخر خود را سپری می‌کند به همین دلیل دما کاهش می‌یابد و هوا خنک‌تر خواهد شد.

البته در برخی مناطق از فردا رطوبت هوا کمی بالا خواهد رفت که با بالا رفتن رطوبت، شرجی خفیفی دوباره به خوزستان می‌آید و مناطق مختلف آن را فرا می‌گیرد.

بر اساس اعلام هواشناسی خوزستان، همچنان بررسی نقشه های پیش یابی طی امروز نیز تغییرات فشار هوا را بر روی منطقه نشان می‌دهد که بعضا در بعضی ساعات باعث وزش بادهای قابل ملاحظه و انتظار برخاستن گرد و غبار محلی در بخش‌هایی از استان خواهد شد.

از فردا هم در بخش‌های شرقی و جنوب شرقی با جنوبی شدن جریانات جوی در این مناطق، بعضا شاهد افزایش رطوبت و وقوع شرجی ضعیفی خواهیم بود.

در سطوح فوقانی جو نیز از امروز تا آخر هفته جاری با تضعیف زبانه پر ارتفاع جنب حاره‌ای بر روی استان، انتظار کاهش دما وجود دارد.

بر این اساس گرم‌ترین شهرهای خوزستان، اهواز و امیدیه بودند که دمای ۴۵ درجه را در گرمترین ساعات امروز تجربه کردند.

همچنین دمای هوا در گرمترین حالت در شهرهای بستان، بندر هندیجان، رامهرمز، شوشتر، آغاجاری، شوش، گتوند و بندر ماهشهر به ۴۴ درجه سانتی‌گراد رسید.

سازمان هواشناسی خوزستان دمای هوا در شهرهای آبادان، دزفول، شادگان، مسجدسلیمان و لالی را نیز به ۴۳ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، شهرهای بهبهان و اندیمشک نیز در گرمترین حالت دمای ۴۲ درجه را پشت سر نهادند.

بر اساس اعلام هواشناسی خوزستان حداکثر دمای امروز اهواز به ۴۵ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید که نسبت به روز قبل یک درجه کاهش یافت، همچنین در خنک‌ترین حالت نیز دمای این کلانشهر ۳۰ درجه خواهد بود.

هوای امروز اهواز نیز صاف تا کمی ابری توام با وزش باد قابل ملاحظه و همراه با گرد و غبار محلی از سوی هواشناسی اعلام شده است.

بر این اساس در شبانه روز گذشته شهر امیدیه با دمای ۴۶٫۸ درجه سانتی‌گراد گرمترین منطقه استان خوزستان اعلام شده است.

دمای شهر ایذه در شمال استان خوزستان نیز ۱۸٫۴ درجه سانتی‌گراد بود که بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان خنک‌ترین شهر این استان بوده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.