دما ۵۰ درجه، شرجی ۹۵ درصد؛ خاک در راه/ مدیریت بحران هشدار داد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرده است که گرما در استان تداوم داشته و ۹ شهر استان نیز امروز به بالای ۴۹ درجه سانتیگراد برسد.

آبادان، امیدیه، اهواز دمای ۵۰ درجه سانتیگراد و بستان، شادگان، شوشتر، آغاجاری و شوش یکشنبه دمای ۴۹ درجه سانتیگراد را تجربه می کنند.
دمای آبادان، امیدیه و اهواز فردا نیز به از ۴۹ درجه سانتیگراد عبور می کند.
هواشناسی خوزستان همچنین نسبت به وقوع گرد و غبار از فردا تا چهارشنبه در بخش هایی وسیعی از استان ناشی از چشمه های داخلی هشدار داد.
بر اساس بررسی خروجی مدل های هواشناسی ، حاکمیت جریانات شمالی با سرعت قابل ملاحظه از صحاری مرکزی و جنوبی عراق تا حداقل نیمه غربی استان را طی اوایل وقت فردا دوشنبه ۱۵ شهریور تا اواخر روز چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ نشان می دهد.
طبق گزارش هواشناسی خوزستان، دیروز آبادان با دمای ۵۰ درجه گرمترین شهر استان و ایذه با ۲۲ درجه خنک ترین شهر بوده و دمای مرکز استان نیز به ۴۹ درجه رسید.
رطوبت نسبی دیروز در آبادان و شادگان۸۰ درصد، اهواز ۸۶ درصد، امیدیه، بهبهان و دزفول ۷۰ درصد، ماهشهر و هندیجان ۹۰درصد بوده است.

*سه روز گرد و غباری در راه است
اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در اطلاعیه ای با اشاره به وقوع گرد و غبار در روزهای آینده در استان از شهروندان خواست که نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند.
بر اساس این اطلاعیه در پی حاکمیت جریانات شمالی با سرعت قابل ملاحظه از صحاری مرکزی و جنوبی عراق تا نیمه غربی، انتظار می رود از دوشنبه تا چهارشنبه گرد و غبار در استان اتفاق بیفتد.
طی این اطلاعیه از شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ها خواسته شده که نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم و اطلاع رسانی به شهروندان به ویژه بیماران تنفسی، کودکان، سالمندان، صیادان، کشاورزان، مسافران، دامداران، عشایر و ساکنان مناطق در معرض خطر اقدام شود.
خارج نشدن غیرضروری از منزل و محل کار، کاهش فعالیت بدنی در روزهای گرد و غباری، استفاده از ماسک مناسب در فضای باز، رعایت نکات ایمنی و بهداشتی مقابله با گرد و غبار از دیگر توصیه های ستاد بحران برای کاهش آثار حوادث احتمالی در این روزهاست.
در سال جاری استان خوزستان دست کم با پنج بار پدیده گرد و غبار با شدت و ضعف رو به رو بوده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.