استاندار:کسانی که مانع سرمایه گذاری در استان خوزستان می شوند باید معرفی شوند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: کسانی که به هر دلیل مانع سرمایه گذاری در استان خوزستان می شوند باید به عنوان موانع کار خیر در استان معرفی شوند.

به گزارش ایرنا غلام رضا شریعتی دوشنبه با حضور در همایش آثار اقتصادی برجام بر انرژی و سرمایه گذاری گفت: باید جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری به یک فرهنگ خیر در استان تبدیل شود.
وی گفت: اگر این فرهنگ در جامعه نهادینه شود تا حدودی از موانع خود ساخته جلوگیری می شود و می توانیم سرمایه گذاران بخش خصوصی را جذب کنیم.
وی تصریح کرد: یکی از عواملی که مانع جذب سرمایه گذاری استان شده است نه گفتن عده ای به سرمایه گذاران است به طوریکه سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در استان به سختی می توانند از فیلتر آنان عبور کنند.
او ادامه داد: اگر کسی می خواهد در دیگر استان ها سرمایه گذاری کند لازم است از ۱۲ سازمان مربوطه مجوز بگیرد اما در استان خوزستان بنا به وجود سازمان های مختلف و تعداد خدماتی که در خوزستان وجود دارد این مجوزها به ۲۱ مرجع افزایش می یابدکه این موضوع با تصمیمات ملی اتفاق افتاده است.
استاندار تاکید کرد: اگر دلمان به حال استان می سوزد باید استان را تقویت کنیم و رشد دهیم و خودمان در جهت جذب سرمایه گذار تلاش کنیم و پس از آمدن سرمایه گذار در جهت ایستایی و ماندن آن در منطقه تلاش کنیم.
وی استان خوزستان را مناسب برای جذب سرمایه گذاری دانست و گفت: بنادر بزرگ، منطقه آزاد اروند، صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، زمین های حاصل خیز، دانشگاه های استان شرایط لازم برای سرمایه گذاری و توسعه در استان را فراهم می کنند.
استاندار خوزستان توضیح داد: آنچه که برای سرمایه گذاری اهمیت دارد جاذبه و رغبتی است که ما مسئولان محلی و خوزستانی ها باید در مقابله با سرمایه گذاری که به استان ورود پیدا می کند از خود نشان دهیم.
شریعتی با بیان این که باید نگاه به سرمایه گذاری در استان تغییر کند گفت: جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در خوزستان به نسبت استان های دیگر وضعیت مناسبی در شان پتانسیل های استان ندارد.
وی با تاکید بر لزوم ایجاد امنیت برای سرمایه گذار خاطرنشان کرد: قطعا سرمایه گذار مایل است به خاطر منابع اولیه کم هزینه تری که در دسترسش است در خوزستان سرمایه گذاری کند اما اگر امنیت سرمایه گذاری فراهم نشود در این استان سرمایه گذاری نخواهد کرد.
استاندار خوزستان با بیان این که احساس تهدید برای یک سرمایه گذار مانع سرمایه گذاری می شود ادامه داد: سرمایه گذار همیشه محتاط و پول نیز همیشه ترسو است و پول به جایی می رود که هیچ خطری آن را تهدید نکند پس باید شرایط استان به گونه ای باشد که حتی احساس تهدید هم ایجاد نشود.
وی بر اهمیت رعایت مسایل زیست محیطی در امر سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: دستور اکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری مطالعه زیست محیطی همه سرمایه گذاری ها و پروژها است.
وی گفت: برجام به تدریج با رفع سوظن های دو طرف بابی برای به حرکت درآمدن چرخه اقتصاد در کشور، تلاش در جهت اشتغال مولد و گسترش کار و فرهنگ کار و تولید شغل و کاهش بیکاری خواهد بود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.