شریعتی: بی آبی و بی کیفیتی آب حق مردم خوزستان نیست/ به خاطر وجود مدارس کاه‌گلی و کانکسی در استان عذرخواهی می‌کنم

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: از اینکه در برخی مناطق استان دانش‌آموزان در مدارس کاه‌گلی و کانکسی تحصیل می‌کنند و یا برخی مردم از نعمت آب شرب سالم با وجود منابع آبی فراوان در استان برخوردار نیستند عذرخواهی می‌کنم.
غلامرضا شریعتی جمعه شب در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دولت با گرامی‌داشت هفته دولت و تجلیل از شهید حامد جرفی و کسب عنوان شهید کشوری این توسط شهید از جانب دولت اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر شهیدان شاخص دولت هستند که انقلاب و دستاوردهای آن مدیون وجود این شهیدان و شهدای ۸ سال دفاع مقدس است.

وی در ادامه با انتقاد از وسعت و مساحت نمایشگاه بین‌المللی اهواز با عنوان اینکه در شأن کلانشهر اهواز نیست، تصریح کرد: کلانشهر اهواز به عنوان یک مرکز صنعتی با آورد اقتصادی بسیار بالا برای استان و دولت باید نمایشگاهی در حد نام خود داشته باشد.

استاندار خوزستان افزود: مایه تاسف است استانی که قطب صنعتی در فولاد؛ نفت؛ پتروشیمی و کشاورزی باشد اما نمایشگاه آن در حد شهرهای درجه سوم و چهارم است.

*نمایشگاه در خور نام خوزستان نیست

شریعتی با عذرخواهی مکرر از داشتن چنین نمایشگاهی از مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی در خواست کرد: به فکر جدی برای اختصاص زمین به نمایشگاه و افزایش وسعت و مساحت آن باشد.

وی تاکید کرد: نمایشگاهی که توانمندی‌های استان را به نمایش می‌گذارد باید بررسی و طراحی مجدد شود تا در حد شان استان باشد.

شریعتی با ابراز تاسف از برخی شرایط موجود در سطح استان بیان کرد: از اینکه در برخی مناطق استان دانش‌آموزان در مدارس کاه‌گلی و کانکسی تحصیل می‌کنند و یا برخی مردم از نعمت آب شرب سالم با وجود منابع آبی فراوان در استان برخوردار نیستند عذرخواهی می‌کنم.

وی با تاکید بر وجود ذخایر آبی فراوان در استان گفت: باید آب شرب با کیفیت خوب و مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد.

شریعتی با اظهار اطلاع از اینکه در برخی مناطق اهواز لوله آب شرب از داخل فاضلاب می‌گذرد عنوان کرد: این مسائل و مشکلات را باید مرتب به خودمان یاد‌آوری کنیم و با در نظر گرفتن منافع استان در حل مسائل آن گام برداریم.

*بی آبی حق مردم خوزستان نیست

شریعتی با بیان اینکه در استان با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شده‌ایم که اغلب خودمان سبب آن بودیم گفت: اگر دولت در این‌باره تلاش یا عملی را انجام داده است به وظیفه خود عمل کرده و هیچ منتی بر مردم نیست.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان تشریح کرد: دولت یازدهم در شرایطی سکان را به عهده گرفت که تولید نفت کشور ۸۰۰ تا یک میلیون بشکه بود.

وی ادامه داد: به دلیل تحریم‌های شدید علیه کشور گردش پول و ورود و خروج آن به کشور با مشکلات عدیده‌ای همراه بود به گونه‌ای که منابع کشور در بانک‌های خارج از کشور مسدود شد.

شریعتی توضیح داد: پس از آن با لطف الهی و تدبیر مسئولان همچنین رهنمود‌های مقام معظم رهبری توانستیم به اهداف خوبی دست پیدا کنیم.

*اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری یکی از موفقیت های دولت در خوزستان بود

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و شرایط پیش آمده پس از آن برای کشور گفت: پس از مذاکرات هسته‌ای به کشور اجازه داده شد تولید نفت را به مقدار قبل از تحریم برساند و این مهم به راحتی محقق نشد مگر با اراده دولت تدبیر و امید.

شریعتی اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را یکی از طرح‌های موفق دولت یازدهم در استان عنوان کرد و افزود: دولت این طرح را به منظور احیای دشت‌های خوزستان عملیاتی کرد.

وی با اشاره به آیتم‌های مهمی که در غالب نمایشگاه دستاوردهای دولت پیگیری می‌شود اضافه کرد: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مشکلات زیست محیطی استان، طرح تحول سلامت و احیای رودخانه کارون از موضوعات مهمی است که در روزهای برگزاری نمایشگاه به حل مشکلات آنها پرداخته می‌شود.

شریعتی طرح احداث فرودگاه جدید در شهر اهواز را از بحث‌های مهم و مورد پیگیری مدیریت استان در دولت عنوان کرد و ادامه داد: با جلسه‌ای که با معاون رئیس جمهور داشتم مناسب نبودن فرودگاه اهواز با شرایط و افق استان مطرح شد و مقرر شد هر چه زودتر تکلیف فرودگاه جدید مشخص شود.

وی با اشاره به اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان به منظور تهیه لوله‌های فاضلاب استان توضیح داد: اعتبار لوله فاضلاب را بانک‌های سپه و پارسیان تقبل کردند و سازمان توسعه ضمانت پرداخت آن را انجام داد.

استاندار خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: عملیاتی کردن بسیاری از طرح‌ها در استان به مانند طرح ۵۵۰ هزار هکتار نیاز به تصمیم شجاعانه دارد که باید بگیریم.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.